آشنایی با فواید سبزیجات و میوه‌های رنگی در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ استفاده از سبزیجات و میوه‌های رنگی در سبد تغذیه روزانه یکی از توصیه‌های مهم متخصصان تغذیه در این روزها است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

هویج، گل کلم، کلم بنفش، سیر، پیاز، گوجه فرنگی و … در گروه سبزیجات از جمله مواد رنگی هستند که خاصیت‌های بسیار زیادی داشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. 

دکتر سید ضیا مظهری درباره «ارتباط رنگ میوه و سبزیجات با خواص پیشگیری و درمانی آنها» توضیحاتی ارائه داده که در ادامه این مطلب را مرور می‌کنیم:

۱- رنگ نارنجی (هویج، پرتقال و …)

به علت وجود بتا کاروتین و کاراتینئوید نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه دارای خواص تعدیل مشکلات تنفسی، ضد سل ریوی، سنگ کلیه و کیسه صفرا و افزایش شیر مادر است؛ میوه و سبزیجات زردرنگ، شادی‌آفرین، اشتهاآور، پاک‌کننده و سم‌زدایی کبد، بهبود عملکرد روده‌ها و تقویت‌کننده غدد لنفاوی است. 

۲- رنگ بنفش (کلم بنفش)

رنگ بنفش نمایانگر وجود ترکیبات آنتوسیانین است که خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن است. 

۳- رنگ سفید (سیر، پیاز و …)

رنگ سفید نمایانگر وجود آلیسین و کوئرستین (سیر و پیاز) است که باعث کاهش خطر بیماری‌ها قلبی و عروقی می‌شود؛ سیر و پیاز خاصیت ضدمیکروبی داشته و در سبد روزانه غذا توصیه می‌شود. 

۴- رنگ قرمز (گوجه فرنگی، توت فرنگی و …)

سبزیجات و میوه‌های رنگ قرمز سرشار از فیتوشمیکال و ریزمغذی‌های بسیار مفیدی هستند؛ این مواد با یاری رساندن به سیستم ایمنی بدن، توان آنان را در مواجهه با بیماری‌ها بالا می‌برند؛ تقویت عملکرد مغز و اعصاب، افزایش قدرت ذهن و اندیشه و … از دیگر فواید این مواد غذایی است. 

۵- رنگ سبز (کیوی، خیار و …)

رنگ سبز مجموعه بسیار تاثیرگذار از ترکیباتی با خواص ضدسرطانی، قلبی و عروقی، یبوست، سنگ کلیه، مشکلات تنفسی، آسم و … است. 

انتهای پیام/ 

error: Content is protected !!