انجام۶۸ کارآزمایی بالینی بزرگ در حوزه کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) در جمع خبرنگاران افزود: در این بیمارستان علاوه بر انجام کارهای درمانی، در حوزه تحقیقات کرونا هم در عرصه ملی و بین المللی انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۴۴ پروزه مرتبط با کرونا در این بیمارستان طراحی شده که ۱۶۷ پروژه به اتمام رسیده است. 

زالی تصریح کرد: از آعاز بیماری کرونا تا کنون در بیمارستان مسیح دانشوری ۷ هزار و ۸۵۲ بیمار بدحال کرونایی بستری شدند که ۸۵ درصد آنان بهبودی کامل پیدا کرده و مرخص شدند.
وی افزود: همچنین ۹۳ هزار بیمار سرپایی کرونایی در این بیمارستان درمان شدند.

وی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۱۷۳ بیمار در خیز چهارم در این بیمارستان به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ظرفیت بیمارستان امام حسن مجتبی را ۳۷۷ تخت اعلام کرد و گفت: این بیمارستان در ۱۲ طبقه و به مساحت ۱۷ هزار متر مربع بنا احداث شده است.

زالی افزود: امروز بخش انکولوژی این بیمارستان با ظرفیت ۴۲ تخت راه اندازی شد. پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه، ۸ درصد باقیمانده کارهای عمرانی و تجهیز این بیمارستان به اتمام برسد.

بیمارستان مسیح دانشوری به مگابیمارستان تبدیل می شود 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم بهره برداری از فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی نیز اظهار داشت: ۳۷۷ تخت در ۱۲ طبقه، فرآیندی است که شرایط متفاوت هویتی برای بیمارستان مسیح دانشوری رقم می زند و این مرکز را به یک مگابیمارستان تبدیل خواهد کرد.

زالی شتاب موثر و سرعت این پروژه را رکوردی استثنایی خواند و افزود: پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی این ساختمان در مدت ۱۲ ماه، به خصوص در بیمارستانی که نقطه کانونی پذیرش بیماران کرونایی بود، اقدامی ارزنده است.

وی تصریح کرد: جنبه های مهم خدماتی در بیمارستان مسیح دانشوری به صورت به هم پیوسته و در هم تنیده دیده می شود. این بیمارستان در کنار درمان، قطب مهمی در عرصه آموزش و پژوهش محسوب می شود و در این حوزه بسیار سرآمد و متعالی است. همچنین نگاه چند وجهی حاکم در این مرکز، آن را به اسوه عملی و الگوی قابل عرضه به ویژه در حوزه بیماری های تنفسی تبدیل کرده است.

زالی با اشاره به اینکه بیمارستان مسیح دانشوری در دوران کرونا بیش از پیش در عرصه ملی و بین المللی به شهرت رسید، افزود: این بیمارستان به مدد تیم بهداشت و درمان کشور از روزهای آغازین بحران در خط مقدم و از پیش قراولان مقابله با همه گیری بود.

وی گفت: علاوه بر ارایه خدمت به بیماران کرونایی در طول سال اخیر بالغ بر ۳۷ هزار مراجعه کننده و هشت هزار بیمار بستری غیرکرونایی از خدمات بیمارستان مسیح دانشوری استفاده کرده اند.

زالی با اشاره به توفیق و کامیابی بیمارستان مسیح دانشوری در جذب ظرفیت معنوی و مشارکت خیرین که حاصل مدیریت مدبرانه رییس بیمارستان است، گفت: شرایطی جدید با محوریت معنویت و تحقق سلامت معنوی با نگاه اسلامی ایرانی برای بیمارستان مسیح مدنظر است و طبق مصوبه هیئت امنای و موافقت وزیر بهداشت، بیمارستان مسیح به عنوان بیمارستان حکمت بنیان معرفی خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر جماعتی، قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر ورهرام مدیر بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر فرنیا معاون پژوهشی پژوهشکده سل و بیماری های ریوی، دکتر عباسی رییس بخش پیوند، دکتر طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر پژوهان معاون درمان بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر ناجی رییس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی و دکتر خسروی رییس بخش آنکولوژی بیمارستان مسیح دانشوری گزارش مختصری از فعالیت ها و دستاوردهای این مرکز، به ویژه در دوران بحران کرونا ارائه دادند.

فاز دوم بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی اکبر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری و علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ( اول تیر ماه ) در محوطه بیمارستان مسیح دانشوری، راه اندازی شد.

error: Content is protected !!