برای خلط گلو چی خوبه | درمان خلط گلو

برای خلط گلو چی خوبه درمان خلط گلو

برای خلط گلو چی خوبه برای رفع خلط گلو راه های متعددی وجود دارد از جمله درمان خلط گلو با داروهای گیاهی, فلفل و عسل, پیاز و لیمو, آب و لیمو, آب انگور, آب نمک, آب لیمو و عسل, زنجبیل و زردچوبه
در این مقاله به توضیح مختصر درباره این راه ها پرداخته شده است

خلط گلو اکثرا عفونتی است که به دلایل مختلف مثل سرماخوردگی در گلو ایجاد می شود که راه تنفس ما را گرفته و در نفس کشیدن ما اختلال ایجاد می کند. خب بهتر است هر چه زودتر این خلط را از بین ببریم. داروهای شیمیایی چرک خشک کن به شما در این موارد کمک میکند.



درمان خلط گلو با گیاهان دارویی


برخی داروهای گیاهی هستند که برای درمان خلط گلو مناسب هستند و عوارض داروهای شیمیایی را هم ندارند. شما میتوانید از این داروها برای رفع خلط گلویتان استفاده کنید.



درمان خلط گلو با استفاده از فلفل و عسل


به گزارش مجله پزشکی اسان طب شما میتوانید برای درمان عفونت های مختلف گلو و درمان خلط گلو از فلفل استفاده کنید. همچنین میتوانید با عسل ، غشای مخاطی گلو را تسکین دهید. خب وقتی این دو را با هم ترکیب کنید تاثیر بیشتری بر گلوی شما خواهد داشت.


برای اینکار کافیست کمی فلفل سیاه را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. دوبار در روز این ترکیب را میل کنید تا کم کم نتیجه ببینید.



درمان خلط گلو با استفاده از پیاز و لیمو


همچنین شما میتوانید برای درمان خلط گلو یک پیاز را پوست کنید . سپس اب ان را در ابمیوه گیری بگیرید و در نهایت آب یک لیمو را در آب پیاز بچکانید. این ترکیب را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید برای ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد. آن را خنک کنید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. یک فنجان از این ترکیب را سه بار در روز بنوشید تا احساس بهبودی کنید.



درمان خلط گلو با آب انگور


برای درمان خلط گلو میتوانید ۲ قاشق چایخوری آب انگور را با ۲ قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید. این مخلوط را سه بار در روز برای یک هفته بخورید. به مرور تاثیرش را خواهید دید. اب انگور خلط اور است و برای رفع خلط ها مفید است.



درمان خلط گلو با استفاده از آب نمک


آب نمک هم میتواند خلط گلوی شما را خنثی کند. برای اینکار کافیست که یک چهارم قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. سپس این محلول را غرغره کنید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا کم کم نتیجه بگیرید.



درمان خلط گلو با آب لیمو و عسل


آب لیمو ویژگی ضد باکتریایی دارد و همچنین محتوی ویتامین c است که مقاومت بدن نسبت به عفونت ها را افزایش میدهد. همچنین در رفع خلط گلو تاثیر زیادی خواهد گذاشت.


برای اینکار کافیست دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. حداقل سه بار در روز برای تسکین گلو و کاهش تولید خلط این محلول را بنوشید.



درمان خلط گلو با زنجبیل


شما میتوانید با زنجبیل خلط گلویتان را نابود کنید. برای اینکار کافیست یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. پس از چند دقیقه که خیس شد دو قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و این چای تسکین دهنده زنجبیل را چند بار در روز بنوشید.



درمان خلط گلو با زردچوبه


اگر میخواهید از زردچوبه برای رفع خلط گلویتان استفاده کنید کافیست یک قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان شیر گرمم اضافه کنید. یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از رفتن به رختخواب آن را بنوشید. نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو تا سه بار در روز بخورید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. چند بار در روز آن را غرغره کنید.



منبع: آسان طب

error: Content is protected !!