تزریق ۵٨۴ هزار دوز واکسن در فارس/ ١٩ شهرستان قرمز شدند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا قاسم پور ظهر جمعه در نشست خبری مجازی با حضور خبرنگاران بیان کرد: از میان ۳۶ شهرستان استان فارس ۱۹ شهرستان وضعیت قرمز کرونایی، ۱۳ شهرستان وضعیت نارنجی و چهار شهرستان نیز وضعیت زرد کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: ۵۸۴ هزار دوز واکسن در سطح استان فارس تزریق شده این در حالی است که بر اساس تست‌هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گرفته می‌شود در مجموع در استان فارس ۳۸ درصد تست‌ها مثبت اعلام شده است. این آمار در سطح شهرستان شیراز ۴۰ درصد و در سطح شهرستان فسا به ۵۰ درصد است.

قاسم پور در ادامه بیان کرد: بر اساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است میزان جان‌باختگان کویید ۱۹ در استان فارس به ۵۰۲۴ نفر رسیده است این درحالی است که مراجعات به مراکز درمانی نیز افزایش داشته و تنها طی ۲۴ ساعت یک هزار و ۹۳۰ مراجعه در سطح استان فارس به ثبت رسیده و ۳۵۰ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: یک هزار و ۸۴۶ نفر به صورت دائم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و ۶۶۶ نفر نیز به صورت موقت در بیمارستان‌های فارس خدمات درمانی دریافت می‌کنند که در مجموع می‌توان گفت دو هزار و ۵١٢ نفر خدمات درمانی دائم و موقت دریافت می‌کنند لازم به یادآوری است که درصد بهبودی مبتلایان به کرونا در فارس ۹۵ درصد است.

error: Content is protected !!