جلوگیری از برگزاری مراسم‌ و تجمع‌ها در شهرستان شوشتر

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پنبه‌دانه شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان شوشتر، اظهار کرد: وضعیت قرمز در دو هفته نخست سال جاری در شوشتر روز به روز نگران‌کننده‌تر می‌شود؛ در همین راستا برخورد قاطعانه و قانونی با برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در بخش‌ها و خانه باغ‌ها باید با جدیت تمام صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان ابتلاء به کرونا در شهرستان شوشتر صعودی است، افزود: در ۱۸ روز گذشته سال جاری، ۱۸ مورد مرگ کرونایی در این شهرستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: قبل از عید نوروز با اجرای طرح شهید سلیمانی که توسط ناحیه مقاومت بسیج شکل گرفت، در وضعیت آبی به سر می‌بردیم اما دوباره آمار ابتلاء و مرگ‌ومیر کرونایی در شهرستان رشد کرد.

پنبه‌دانه پور، به محدودیت‌های موجود در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای علوم پزشکی در هفته‌های گذشته، بیش از ۳۲ درصد مبتلایان به ویروس در شوشتر به علت ترددهای درون‌شهری گرفتار بیماری شدند که با ایجاد محدودیت‌ها، امروز این آمار به ۱۶ درصد رسیده و حدود ۵۰ درصد کاهش ابتلاء به ویروس از این ناحیه را داشتیم.

فرماندار شوشتر اظهار کرد: تجمع‌ها و برگزاری مراسم در اماکن مختلف به صورت غیرقانونی گزارش داده می‌شود؛ لذا از مدیران مرتبط با این موضوعات می‌خواهم بدون مسامحه با متخلفان برخورد کنند.

وی افزود: تا زمان واکسیناسیون عمومی تنها نسخه مقابله با کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و راه دیگری وجود ندارد؛ بنابراین از مردم درخواست می‌شود که نسبت به مراقبت از خودشان و اطرافیانشان دقت داشته باشند.

رئیس ستاد شهرستانی مقابله با کرونا شهرستان شوشتر یادآور شد: از شهرداری شهرستان شوشتر درخواست می‌شود که بنرها و بیلبوردهای سطح شهرها را برای فرهنگ‌سازی موارد پروتکل‌های بهداشتی با محتوای مرتبط برنامه‌ریزی کند.

error: Content is protected !!