درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

به نقل از کلینیک زیبایی رازی تنفس دهانی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد، اما یکی از شایع ترین این دلایل، انسداد مسیر هوایی بینی به دلیل انحراف بینی است. مسیر هوایی بینی اولین محل ورود هوا به مسیر هوایی بدن است که هوا را به مقصد نهایی خود ینی ریه های شما انتقال می‌دهد. مسیر هوایی بینی بهترین و محدود کننده ترین قسمت راه هوایی در بدن است که به دلایل مختلف یک سد خوب در برابر بسیاری از مشکلات است – در حقیقت این مسیر چندین کار مهم دیگر نیز در حین عبور هوا از این مسیر انجام می‌دهد. با حرکت هوا از طریق بینی، شما بوی موجود در اطراف خود را احساس می‌کنید. مسیر هوایی بینی یک تهویه هوای طبیعی است. مسیر هوایی بینی هوا را مرطوب می‌کند، هوا را فیلتر کرده و درجه حرارت هوای تنفسی شما را برای رضایت شما و جلوگیری از واکنش‌های مضر در برونش (لوله های هوا که باعث ورود هوا به ریه های شما می‌شود) کنترل می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که تنفس از راه دهان طبیعی نیست و باعث ایجاد ناراحتی در خواب شما می‌شود. جراحان امروزه می‌توانند افرادی را که دارای تنفس دهانی شده اند با رینوپلاستی فانکشنال (رینوپلاستی) درمان کنند.

درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

شما باید بتوانید به توصیه ها و دستورالعمل های جراح (جراح بینی) اعتماد کنید و اعتماد کامل به مهارت‌های جراحی او داشته باشید. به همین دلیل مهم است که یک فرد متخصص یا دارای فوق تخصص عمل جراحی شما را انجام دهد. اگر شما به دنبال یک متخصص با تجربه در رینوپلاستی هستید، دکتر جعفریرور برای بیش از ۲۵ سال است که به بیماران مختلف خدمات رینوپلاستی ارائه داده و نتایج بعد از عمل برای بیماران بسیار طبیعی و زیبا شده است. علاوه بر انجام رینوپلاستی زیبایی، دکتر جعفر پور می‌تواند برای افرادی که دچار تنفس دهانی هستند عمل جراحی فانکشنال رینوپلاستی نیز انجام دهد.

چه کاری برای حل مشکل تنفس دهانی می‌تواند انجام شود؟

 درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

برای بیماران با انسداد مجاری هوایی بینی، ارزیابی جامع پزشکی باید انجام شود تا تشخیص دهد که مشکل هوایی بینی و تنفس دهانی در طبیعت ساختاری بدن او است یا خیر. علل شایع تنفس از طریق دهان عبارتند از آلرژی محیطی، رینیت غیر آلرژیک و بارداری.

برای این مشکلات، جراحی بینی نباید به عنوان درمان اولیه محسوب شود. تمام گزینه‌های دیگر باید قبل از جراحی به عنوان گزینه درمانی ارائه شوند. این گزینه ها شامل اسپری استروئیدی بینی، داروهای آلرژی (مانند Zyrtec یا Claritin) و  یا اجتناب از مواد آلرژن ( که توسط تست آلرژی شناسایی می‌شوند). بیماران همچنین باید نوارهای نفوذ هوا را در شب و یا در طی ورزش آزمایش کنند تا مشخص شود که آیا روی هم افتادگی ساختار بینی و مسیر هوایی بینی، مشکل اصلی است یا خیر.

به گفته متخصصین کلینیک پوست و موی رازی بیماران مبتلا به مشکل تنفس از طریق دهان پس از طی یک روش درمانی آزمایشی مداوم از درمان های پزشکی مختلف و تایید اینکه مشکل بینی آنها ناشی از ساختار طبیعی بینی آنهاست، موارد ایده آل برای جراحی بینی هستند.

رینوپلاستی فانکشنال یا سپتوپلاستی برای درمان تنفس از دهان

درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

رینوپلاستی فانکشنال یا سپتوپلاستی، جراحی طراحی شده برای اصلاح مشکلات تنفسی مستند شده است. از لحاظ فنی، عمل فاکشنال بینی، یک عمل جراحی زیبایی محسوب نمی‌شود، زیرا این کار به منظور اصلاح مشکلات تنفسی فرد انجام می‌شود که ممکن است به علت اختلاف بین سپتوم یا سایر مشکلات فیزیکی بینی باشد.

فانکشنال رینوپلاستی همیشه تغییرات قابل توجهی در ظاهر بینی شما ایجاد نمی‌کند، اما اگر می‌خواهید، خطوط بینی را می‌توانید به شکل جذاب تر و دلخواه خود تغییر دهید. اهداف جراحی را با یک جراح پلاستیک با تجربه، بیشتر ترجیحا متخصصان ب تجربه در مورد مشکل بینی شما، مورد بحث قرار دهید. این کار به شما اطمینان می‌دهد که نتیجه فوق العاده ای به دست می آورید و تنفس و شکل بینی شما را بهبود می‌بخشد.

چه کسی نیاز به عمل جراحی رینوپلاستی فانکشنال دارد؟

کاندیداهای عمل جراحی فانکشنال (برای ترمیم ساختار داخلی بینی و ایجاد جریان هوای آزاد) عبارتند از:

افرادی که با سپتوم دارای انحراف یا بینی به شدت باریک متولد شده اند

آلرژی های طولانی مدت داشته اند که بخشی از آناتومی داخل بینی (استخوان توربینات) را افزایش داده، و تا حدی راه هوایی را مسدود کرده است

ترومای بینی ناشی از یک تصادف یا آسیب ورزشی

رینوپلاستی قبلی ناموفق به دلیل روی هم افتادن سوراخ‌های بینی و یا نقص های عملکردی دیگر

چرا جراحان پلاستیک در عمل رینوپلاستی فانکشنال بهتر عمل می‌کنند

حتی اگر شما نمی خواهید بینی خود را بعد از عمل جراحی فانکشنال زیباتر به نظر برسد، و تنها می‌خواهید ظاهر فعلی بینی شما حفظ شود در حالی که عمل برای بهبود نحوه تنفس شما انجام می‌شود، مطمئن شوید که یک جراح پلاستیک با تجربه و آموزش دیده را انتخاب می‌کنید. یک جراح پلاستیک برای حفظ زیبایی که شما دوست دارید و نیز بهبود تنفس شما وارد عمل می‌شود. در موارد خاص، ممکن است کمی تغییر در پهنا و یا ظاهر بینی شما انجام شود؛ که برای ترمیم تنگی مجرای بینی (تنگی مجرای بینی) به عنوان مثال با پیوند انجام می‌شود. یک جراح پلاستیک (جراح بینی) یک انتخاب ایده آل برای اطمینان از این است که شما بعد از عمل همانطور که قبلا بودید به نظر خواهید رسید، و به همان اندازه عالی و خیلی بهتر از آن نفس می‌کشید.

اگر می‌خواهید همراه با عمل فانکشنال بینی، ظاهر بینی خود را نیز تغییر دهید، چه باید کرد؟

درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

روش های زیبایی مانند تزریق ژل و تزریق بوتاکس در حال حاضر بسیار پر طرفدار است و همانطور که قبلا ذکر شد، اصلاح مشکلات تنفس دهانی به وسیله ترمیم سپتوم بین بینی یا اصلاح سایر ویژگی‌های مربوط به آن و تغییرات داخلی، در بینی شما منجر به تغییراتی که بتوانید آن را از خارج مشاهده کنید، نمی‌شود. اگر می‌خواهید بینی شما بعد از عمل رینوپلاستی فانکشنال تغییر کند، شما و جراحتان باید هنگام مشاوره، و هنگام برنامه ریزی برای عمل رینوپلاستی، این تغییرات را در نظر بگیرید. تغییر شکل قابل مشاهده بینی ( اگر شامل بازسازی مجدد نباشد) در دسته جراحی پلاستیک زیبایی قرار می‌گیرد و معمولا از لحاظ پزشکی ضروری نیست.

در مورد پوشش بیمه برای یک روش ترکیبی در عمل رینوپلاستی از مسئول بیمه سوال کنید. اسناد پوشش بیمه را برای تعیین اینکه آیا شرکت بیمه شما برای بخش فانکشنال جراحی بینی شما هزینه می کند یا خیر چک کنید، در صورت انجام عمل زیبایی، می‌توانید عمل رینوپلاستی فانکشنال خود را نیز همزمان با آن انجام دهید.

برای هر بخش از جراحی، هزینه ها را تعیین کنید (هزینه عمل بینی). از جراح خود بپرسید که هزینه جراح، هزینه بیهوشی، هزینه متخصص بیهوشی و هزینه های مربوط به بیمارستان چقدر خواهد بود.

مزایا و کاربردهای دیگر رینوپلاستی درمانی (سپتوپلاستی) علاوه بر درمان مشکل تنفسی از دهان چیست؟

 درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی فانکشنال :رفع خشکی دهان هنگام خواب

رینوپلاستی فانکشنال به شما کمک می‌کند تا با تنفس بهتر، از زندگی بیشتر لذت ببرید. شما همچنین ممکن است ظاهر بینی شما متوازن تر و زیباتر دیده شود (اگر به عنوان مثال، عمل رینوپلاستی فانکشنال شما بر هم افتادگی یکی از مسیر های هوایی بینی شما و یا شکستگی بینی شما را بهبود ببخشد که قبلا به درستی بهبود نیافته بود) تنفس دهانی درمان نشده، می‌تواند زندگی شما را محدود کند.

رینوپلاستی فانکشنال می‌تواند به از بین بردن موارد زیر کمک کند:

  • انسداد بینی (انسداد بینی)
  • خشک شدن دهان (خشکی دهان)
  • حفره های دندانی بزرگ شده
  • کاهش حس بویایی (کاهش حس بویایی
  • تکرار خونریزی بینی
  • اضطراب اجتماعی
  • عفونت مزمن سینوسی (عفونت سینوس)
  • سردرد به علت فشار سینوسی زیاد
  • بی خوابی و خستگی
  • تنگی نفس ناگهانی هنگام خواب
  • اختلال در شنوایی (به علت اختلال در لوله استاش)

و غیره

مراقبت های بعد از درمان تنفس از دهان با رینوپلاستی(زیبایی، فانکشنال)

همانطور که هر کسی که هر نوع جراحی انجام داده می‌داند، بهبود یافتن بخش ناخوشایند، اما مهم این روند است. اگر چه پیشرفت های تکنولوژی پزشکی در طول سال ها باعث بهبود فرایند بهبودی (مراقبت بعد عمل) شده است، عمل جراحی پلاستیک مثل رینوپلاستی نیاز به این دارد که بیماران تا یک هفته یا بیشتر بعد از جراحی استراحت مطل داشته باشند. در حالی که اکثر فرآیند جراحی به طور کامل در دست جراح است، بیمار نیز مسئولیت های خاصی دارد. موفقیت مراقبت های قبل و بعد از عمل به تعهد بیمار به دستورالعمل های جراح متکی است و کیفیت این مراقبت از خود می‌تواند تفاوت بین نتیجه خوب و نتیجه ضعیف را رقم بزند. از آنجا که یک جراحی موفق شامل تعداد زیادی متغیر است، بیماران باید آمادگی خود را برای اتخاذ مسئولیت های مراقبت پس از عمل به منظور جلوگیری از عوارض احتمالی و نیاز به جراحی مجدد را داشته باشند. در اینجا مواردی که شما باید در مورد مسائل بعد از عمل جراحی بینی رعایت کنید آورده شده است.

کنترل تورم

هر عمل جراحی باعث ایجاد تورم می‌شود ( ورم بینی)، و عمل جراحی فانکشنال بینی نیز از این قضیه استثنا نیست. بالا نگه داشتن سر و استفاده از بسته یخ یا آرنیکا می‌تواند به جلوگیری از تورم و راحتی شما کمک کند. شما باید در روزهای بعد از جراحی با سر بالا بخوابید.

دمیدن هوا با بینی ممنوع

در حالی که عمل جراحی بینی می تواند باعث بروز حساس ” گرفتگی بینی” شود، باید تا چند هفته بعد از عمل، به طور کامل از دمیدن بینی اجتناب شود، زیرا نیرویی که در طول این فرایند اعمال می‌شود، می‌تواند تاثیر منفی روی بهبود و خونریزی شما داشته باشد. باید به بعضی از کارها عادت کنیم، اما برای جلوگیری از هر چیزی که می‌تواند روی نتایج عمل شما تاثیر گذار باشد، انجام و عدم انجام برخی کارها بسیار مهم است. پزشک شما در مورد روش‌های جایگزین برای دمیدن بینی مشاوره خواهد داد و در مورد زمان امن بودن این کار باید اطلاعات کافی از پزشک خود دریافت نمایید.

فعالیت محدود

در طول چند روز اول، هر گونه فعالیتی که سر شما را زیر قلب شما قرار می دهد باید اجتناب شود. فعالیت باید به تدریج افزایش یابد، و از تمرین شدید، خم شدن، و بلند کردن وزنه تا چند هفته بعد از عمل جلوگیری شود. در مورد زمان شروع به فعالیت ورزشی ملایم و آرام، دستورالعمل هایی در اختیار شما قرار خواهد گیرد.

قرص مکمل و سیگار کشیدن ممنوع  

از آنجا که سیگار می‌تواند مشکلات عمده ای در طول فرآیند جراحی ایجاد کند، همچنین می‌تواند پس از عمل بسیار مضر باشد، باید از مصرف آن خودداری کرد. سیگار می‌تواند عروق خونی را منقبض کند و گردش خون را کاهش دهد در نتیجه روند بهبودی نیاز به زمان طولانی تری خواهد  داشت. سیگار می‌تواند موجب بهبودی ضعیف بیمار به وسیله روش های مختلف شود و به هر طریقی که شده باید از مصرف آن خودداری کرد. برخی از داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی نیز می‌توانند در درمان صحیح تداخل ایجاد کنند، بنابراین نباید آنها را بدون تایید جراح مورد استفاده قرار داد.

خوب بخورید و بنوشید

در حالی که هنگام خستگی و ناراحتی ناشی از روند سخت بهبودی، کار آسان این است که در هرچیز که به دستتان می‌رسد استفاده کنید، باید مراقب باشید که در طول این زمان چه غذایی می‌خورید. غذاهای کامل با مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی کمک خواهد کرد که شما احساس بهتر و بهبودی سریعتری داشته باشید. شما می‌توانید کمی غذا را قبل از زمان جراحی آماده کنید و پیش بینی کنید که بعد از عمل انرژی لازم برای آشپزی در طی بهبودی را نخواهید داشت. همچنین در طول این مدت باید آب بیشتری بنوشید.

مراقب عفونت باشید

در حالی که عفونت مورد نادری است، بعد از جراحی بینی ممکن است اتفاق بیفتد و باید به طور جدی مراقب این مورد باشید. تب، تخلیه غیرعادی و گرمای بیش از حد و یا قرمزی در ناحیه اطراف برش، نشانگر عفونت است. اگر فکر می‌کنید در محل عمل چیزی اشتباه است، هر چه سریع تر به دکتر خود و یا به اورژانس مراجعه کنید.

شانس بهبودی را از خود نگیرید

ممکن است فکر کنید که نادیده گرفتن فقط چند دستورالعمل کوچک که جراح به شما داده موضوع مهمی شاید نباشد، اما چرا باید در مورد سلامتی خود ریسک کنید؟ پزشک بهتر از شما در مورد خطرات احتمالی رینوپلاستی فانکشنال و عوارض آن خبر دارد، و همچنین مراحل مورد نیاز برای جلوگیری از آنها را می‌داند. به دستورالعمل های دکتر خود  به صورت کامل عمل کنید و در مورد آن ریسک نکنید زیرا بعضی دستورالعمل های پس از عمل ناخوشایند و ناراحت کننده هستند. یک رینوپلاستی کارآمد و خوب نیازمند تلاش و صرف زمان است، و نتایج زیبا و ارزشمند ارزش چند هفته ناراحتی کشیدن را دارد.

error: Content is protected !!