عصر کرونایی مستند می‌شود

به گزارش ایرنا جشنواره ملی عصر کرونایی با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در استان کرمان و با حمایت وزارت بهداشت در محورهای مختلف علمی، مدیریتی و فرهنگی برنامه ریزی شده و علاقه مندان می توانند آثار خود مرتبط با مواجهه با ویروس کرونا را تا ۱۵ شهریورماه امسال به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های ۰۹۱۳۶۲۴۶۰۶۵ یا ۰۳۴۳۴۲۵۹۱۷۳ تماس بگیرند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق سایت این جشنواره به نشانی https://nfocera.ir/ نیز می توانند اقدام کنند.

پیشنهادی که در وزارتخانه با استقبال مواجه شد

دبیر جشنواره ملی عصر کرونایی و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درباره برگزاری این جشنواره گفت: زمانی که بحران کرونا شروع شد معاونت فرهنگی دانشجویی وازرت بهداشت همگام با بخش های دیگر وزارتخانه از جمله بخش درمان که در خط مقدم مبارزه با این ویروس بود تا درمان کمتر صدمه ببیند فعالیت های بسزایی داشته و در حال اجرا دارد.

دکتر محمدرضا حاجی زاده با اشاره به اینکه در کشور ایران بحران هایی نظیر سیل و زلزله، آتش سوزی، بیابان زایی و انواع بحران های غیرطبیعی اتفاق می افتد، افزود: با بهره گیری از دانش و برنامه ریزی بویژه با اتکا به دانش مدیریت بحران می تواند خسارت های احتمالی را به حداقل رساند.

وی بحران کرونا را نیز از بحران های چالش برانگیز دنیا و ایران عنوان و تصریح کرد: کارهای زیادی در کشور از جمله کارهای مدیریتی، فرهنگی و کارهای علمی در  مقابله با کرونا در حال انجام است که این امور و فعالیت ها باید جمع بندی شوند و در اختیار همه قرار گیرد.

حاجی زاده برگزاری جشنواره ملی عصر کرونایی  را با هدف جمع آوری آثار، روش ها، تفکرات و ایده هایی دانست که در مقابله با بحران کرونا اجرا شده و می تواند در ساماندهی بحران های احتمالی آینده بسیار ارزشمند و مفید باشد.

وی عنوان کرد: ایده برگزاری این جشنواره را با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشتیم که استقبال و مقرر شد در قالب این جشنواره تجربیات موفق مواجهه با ویروس کرونان که سرمایه ای عظیم هستند مستند و ثبت شوند.

حاجی زاده با بیان اینکه این جشنواره ملی است و از سوی وزارت بهداشت هم مورد حمایت قرار می گیرد اظهارداشت: علاوه بر حمایت های لازم در برگزاری این جشنواره از سوی وزارت بهداشت ایده های برتر نیز از سوی این وزارتخانه حمایت می شوند، البته دبیرخانه این جشنواره در رفسنجان مستقر است.

محورهای اصلی جشنواره

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه محورهای اصلی این جشنواره را علمی، مدیریتی و فرهنگی برشمرد و افزود: افراد از سراسر کشور دخیل در اجرای راهکارها و روش های موثر مقابله با بیماری کرونا می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در محور علمی این جشنواره هم در قسمت پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا هر کس ایده، فکر و اختراعی در سطح کشور داشته که موثر بوده، می تواند اثر خود را به جشنواره ارسال کند تا علاوه بر برگزیده شدن و دریافت جایزه، به شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری معرفی می شوند تا این ایده ها و اختراعات کاربردی شوند و به مرحله تولید انبوه برسند.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان ارتباطی که با مرکز دانش بنیان و نوآوری شهید ستاری و مس سرچشمه و نیز با وزارت بهداشت داریم می توانیم ایده های برتر را به این مرکز معرفی و با حمایت شرکت مس به تولید برسند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در کارهای فرهنگی نیز مشخص است که در اکثر استان ها برای مقابله با پدیده بحران کرونا فعالیت های فرهنگی اعم از نوآوری، فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی، ساخت و تولید کلیپ، تولید محتوا و … انجام شده که می توانند در جشنواره در بخش های ادبی، فیلم و هنرهای تجسمی شرکت داشته باشند.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

error: Content is protected !!