کولرهای گازی تهدید بزرگی برای شیوع کرونا در استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری صبح سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل شیوع کرونا برگزاری دورهمی‌ها در فضای بسته است که خطر ابتلاء را به شدت بالا می‌برد.

وی خواستار تلاش همگانی برای مقابله با کرونا شد و ادامه داد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم نهایت همکاری و جدیت را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از تولید بیماری در استان داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز طی ۱۴ ماه گذشته در استان بوشهر نصب، راه اندازی یا تعمیر شده است.

وی قیمت هر دستگاه اکسیژن ساز را دو میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد و روزانه دو میلیون لیتر اکسیژن در استان تولید می‌کنیم.

کشمیری بر لزوم تعطیل کردن کارخانه‌های تولید بیماری کرونا در کشور تاکید کرد و ادامه داد: کارخانه‌های تولید بیماری شامل، برگزاری مراسم‌های مذهبی، عروسی‌ها، جلسات طولانی مدت اداری، آموزشگاه‌های مختلف و.. است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: خطر بزرگی که استان بوشهر را در این فصل سال تهدید می‌کند، استفاده از کولرهای گازی است.

وی افزود: همچنین از مدیران استانی و شهرستانی انتظار داریم که کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در محل خدمتی را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند.

error: Content is protected !!