۲ هزار شهروند آستارا نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرید بصیری مقدم روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا افزود: ۷۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان داریم و اگر ۵۰ هزار نفر از این جمعیت واکسینه شوند، میزان بستری و مرگ کرونا به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: زنی که برای دیدار فرزندانش به انگلستان سفر کرده و آنجا واکسن آسترازنکا دریافت کرده بود، در بازگشت به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان آستارا بستری است؛ بنابراین بعد از واکسیناسیون هم باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: ۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و یک بیمار کرونایی با ۸۰ درصد درگیری ریه بعد از ۶۱ روز بستری مرخص شد و میزان بستری کرونایی در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه ۴۴ درصد و میزان مرگ و میر ۴۳ درصد کاهش یافته است.

او نیاز به پایش عمومی برای مقابله با موج پنجم احتمالی بعد از انتخابات را خاطرنشان شد و ابراز امیدواری کرد به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در دوره انتخابات، شاهد موج جدید نباشیم.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه از اداره های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سپاه و شهرداری خواست سالن ها و امکانات مورد نیاز را برای واکسیناسیون عمومی در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.

عباس صابر افزود: رده های سنی زیر ۷۰ سال، جمعیت زیادی را شامل می شوند و باید از همه ظرفیت های شهرستان، با تایید کارشناسان امر جهت واکسیناسیون عمومی استفاده شود.

وی از کارشناسان خواست، روند واکسیناسیون را بر اساس ثبت نام افراد، فراخوان و در ساعت های مشخص انجام دهند تا از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون جلوگیری شود.

شیوع ویروس کرونا در اجتماعات مردمی افزایش می یابد و در همه کشورها علاوه بر واکسیناسیون عمومی، به رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره شیوع آن تاکید می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

error: Content is protected !!