افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با سرعت در تامین واکسن باشد

به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا، محمدرضا ظفرقندی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: اکنون واکسیناسیون کرونا در کشور زیر پنج درصد و در مقایسه با سایر کشورها عدد پایینی است.

وی ادامه داد: باید برای سرعت بخشی به واکسیناسیون کرونا برای هموطنان در حوزه سیاست گذاری بهتر عمل شود و با توجه به اینکه کادر درمان از جمله جامعه پزشکی، پرستار، بهروز و غیره همواره پای کار هستند، انتظار می رود دولت با سرعت واکسن تامین کند.

ظفرقندی اظهار داشت: واکسیناسیون سریع باعث کاهش آمار مرگ و میر می شود. شواهد نشان می دهد کشورهایی که واکسن در سطح وسیع تزریق کرده اند مرگ و میر روزانه آنها تک رقمی یا زیر ۱۰۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون در پیک پنجم کرونا هستیم و سوش دلتا همچنان در کشور می تازد و باید علاوه بر افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، واکسن نیز با سرعت بیشتری تامین شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تاکید کرد: سیاسی کاری در حوزه تامین واکسن کرونا در منافع ملی جایگاهی ندارد و با واکسیناسیون حداکثری، این بیماری قابل کنترل است.

به گفته ظفرقندی، سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد در کنار مردم باشد. سلامت جامعه در اولویت قرار دارد و کادر درمان را حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: با کنترل دقیق و ضوابط درست شرایط اقتصادی، برخی کشورها پایان کرونا را جشن گرفتند و ما نیز باید بتوانیم این بیماری را با سیاست گذاری دقیق تحت کنترل در آوریم.

ظفرقندی افزود: راه تهیه واکسن کرونا پیش خرید به موقع است به همین خاطر بسیاری از کشورها توانستند با این کار پوشش بالای واکسیناسیون را انجام دهند.

وی گفت: در ایران نیز برای حفاظت از جان مردم و کادر درمان باید واکسیناسیون با پوشش بالا زودتر انجام گیرد. 

رییس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: واکسن هایی که خارج از سیستم بهداشتی و از روشهای غیر معمول (قاچاق) به کشور وارد می شود از لحاظ سلامت واکسن قابل تایید نیستند.

ظفرقندی افزود: ممکن است افرادی که واکسن زده اند دوباره به کرونا مبتلا شوند اما شدت بیماری و مرگ و میر کاهش می یابد.

ظفرقندی در مورد انتخابات سازمان نظام پزشکی که ۲۵ تیر برگزار شد گفت: اعتراضاتی به انتخابات نظام پزشکی وارد شد که برخی از پزشکان رد صلاحیت شدند، همچنین برخی از روسای انجمن های پزشکی نیز برای کاندیدای نظام پزشکی رد صلاحیت شدند که دلزدگی و عدم مشارکت ایجاد شد.

درخواست ۳ هزار پزشک برای مهاجرت 

وی در ادامه به بحث مهاجرت پزشکان اشاره کرد و گفت: سه هزار پزشک درخواست مهاجرت داده اند و این میزان تمایل زیاد آنها برای مهاجرت را نشان می دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: در دوره جدید این سازمان، باید مدیران در جهت حمایت و رفاه سلامت مردم باشند، سهم سلامت افزایش یابد، هزینه تمام شده خدمات سلامت باید واقعی باشد، ساختار سازمان نظام پزشکی شامل پزشک خانواده، سیستم ارجاع، نسخه الکترونیک درست شکل گیرد و نیروی انسانی خوب حفظ شود.

۳۰۰ شهید پزشک بر اثر کرونا  

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ شهید پزشک بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تصریح کرد: پزشکان همواره در جهت حفظ سلامت مردم ایثارگری های زیادی کردند و از دوران شیوع کرونا تاکنون تلفات زیادی در این قشر از جامعه داشتیم.

ظفرقندی گفت: دوران پسا کرونا باید مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مردم از زمان شیوع این بیماری تاکنون دچار مشکلات روحی روانی شده اند و باید در سیستم نظام سلامت کشور به این دوران توجه ویژه ای شود.

error: Content is protected !!