بومی‌سازی دانش و صنعت از اهداف ایجاد پارک فناوری سلامت است

به گزارش روز جمعه ایرنا، دکتر «رضا خدارحمی» در جلسه پارک فناوری سلامت کلان منطقه سه در سرسرای جلسات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: امور هماهنگی و هدایت پارک بر عهده دانشگاهی می‌باشد که مجوز بنام آن دانشگاه صادر شده است اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خود را نسبت به کلان منطقه متعهد میداند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در چشم انداز پارک کلان منطقه استقرار شرکت‌های عضو مراکز رشد دانشگاه های کلان منطقه دیده شده است.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی مانند بهره‌مندی از اراضی مستعد و همجواری با کشور عراق در کلان منطقه داریم.

وی اضافه کرد: پارک فناوری سلامت کلان منطقه سه در اردیبهشت ۹۹ از شورای گسترش دانشگاهها مجوز گرفت که در سراسر کشور ۱۰ کلان منطقه دارای پارک فناوری سلامت هستند.

اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رییس پارک فناوری سلامت و روسای دانشگاه های کلان منطقه سه آمایشی در کرمانشاه برگزار شد.

دانشکاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان قطب علمی غرب کشور مرکز کلان شهر منطقه سه وزارت بهداشت است.

فعالیت ۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت. این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیات علمی دارد. ۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

error: Content is protected !!