تزریق واکسن کرونا پاستور به داوطلبان مازندران شروع ‌شد

به گزارش ایرنا ، در آیین آغاز تزریق این واکسن که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رییس انستیتو پاستور ایران ، استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در این استان حضور داشتند همچنین واکسن ایرانی – کوبایی به دکتر صالح طبری رییس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شد.

مرحله سوم کارآزمایی واکسن ایرانی – کوبایی که بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است ، طبق برنامه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشورانجام می شود که دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از آنها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه آغاز تزریق واکسن به داوطلبان در محل دانشکده پرستاری مامایی نسیبه ساری به خبرنگار ایرنا گفت : از آن جایی که این واکسن از امنیت بالایی برخوردار است و تجربه ساخت واکسن مشترک ایران و کوبا در هپاتیت نیز وجود دارد، خودم  و ۲ فرزندم برای شرکت در کارآزمایی بالینی این واکسن داوطلب شده ایم.

دکتر قاسم اویس افزود : افرادی که در کارآزمایی شرکت می کنند ، در اولویت دریافت دز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

وی گفت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران علاوه بر این که هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان را تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کند ، از هر داوطلب سه بار آزمایش مختلف رایگان گرفته و جواب آزمایشات را تحویل آنان خواهد داد.

اویس با اظهار این که هنوز برای تکمیل سهیمه سه هزار نفری تزریق این واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیاز به داوطلب وجود دارد ، از شهروندان واجد شرایط شهرستان های چهارگانه ساری ، قائمشهر ، میاندرود و جویبار خواست تا برای ثبت نام به سامانه اینترنتی به آدرس https://www.pasteurcovac.ir  مراجعه کنند .

وی  افزود : شهروندان ۱۸ تا ۸۰ ساله ای که ساکن این شهرستان ها باشند ، در صورت برخورداری از سلامت عمومی و نداشتن بیماری‌های زمینه می توانند در این کارآزمایی شرکت کنند.

 واکسن ایرانی – کوبایی که هم اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد ، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده و تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان این که همه واکسن های کرونای تولیدی دنیا در شرایط اضطرار از سازمان بهداشت جهانی تاییدیه گرفتند، اظهار داشت : هر یک از این واکسن ها دارای عواض است و این عوارض به نسبت های مختلف ازجمله جمعیت ، داشتن بیماری های مختلف زمینه ای در آن جمعیت متفاوت است.

وی ادامه داد:  تا کنون ۱۱۰ هزار نفر از گروهای های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت از جمله کادر درمان دولتی و بخش خصوصی،سالمندان  و جانبازان مازندران واکسن کرونا دریافت کردند.

error: Content is protected !!