سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

به گزارش ایرنا، دولت دوازدهم در ماه های پایانی فعالیت در حالی به ارائه خدمات و دستاوردها ادامه می دهد که در طول قریب به هشت سال گذشته با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار ملی و تحول برانگیز در استان‌های مختلف، توسعه کشور را نصب العین قرار داده است. 

دولت تدبیر و امید  در سال‌های اخیر با وجود همه مشکلات و تنگناها مالی، تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی، توسعه متوازن در کشور را همچون تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق در دستور کار قرار داده و گامهای بلندی برای حل مشکلات در این زمینه ها برداشته است.  

سرکشی دولتمردان و مسوولان وزارتخانه های مختلف به مناطق مختلف کشور در راستای پیشبرد این راهبرد از سال های گذشته ادامه دارد و در هفته منتهی به پایان اردیبشهت ماه، بازدید از طرح‌های نیمه تمام،  تکمیل و بهره برداری از آنها و  پیگیری رفع مشکلات حوزه های مختلف بخشی از دستاوردهای تازه ترین سفرهای آنها به استان‌ها بود. 

همچنین در برنامه تلاش های دولت برای تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی که سال گذشته آغاز شد، روز ۳۰ اردیبهشت ماه و در شصت و هشتمین برنامه پنجشنبه های افتتاح، سه طرح با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۵۴ نفر به بهره برداری رسید.

 صنعت برق کشور هم که در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری در حال توسعه است، ۲۸ اردیبهشت ماه در هفتمین  گام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  در سال ۱۴۰۰ که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شاهد بهره ‌برداری از ۱۰ پروژه عظیم در قالب پنج طرح در سه استان کشور بود که از این تعداد، چهار پروژه در استان کرمان، سه پروژه در استان کرمانشاه و سه پروژه نیز در استان فارس افتتاح شد .

در ادامه مرور سفرهای مسوولان به استان های مختلف و دستاوردهای این سفرها برای عمران و آبادانی کشور خالی از لطف نیست:

رهاورد وزیر راه توسعه شبکه ریلی آذربایجان‌غربی و اصفهان 

دولت تدبیر و امید به موازات دیگر حوزه ها، در بخش توسعه راه ها نیز همت ویژه ای داشته و علاوه بر رشد ۲۴۴ کیلومتری بزرگراهی، در حوزه راه روستایی و راه ریلی در آذربایجان غربی نیز اقدامات قابل توجهی ارائه داده که موجب رفاه و پیشرفت بیش از پیش استان شده است.

 کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند و ۵٣۶ کیلومتر آن در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود و با تلاش دولت تاکنون ٢۴۴ کیلومتر از آن با ۴۶ درصد پوشش افتتاح شده است. 

دولت در طول ۸ سال دوره کاری خود، گام‌های بلندی برای توسعه شبکه ریلی کشور برداشته است و طی این مدت پنج مرکز استان از جمله آذربایجان غربی به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان‌غربی با افتتاح ١٢٣ کیلومتر از کریدور غرب کشور و راه‌ اصلی و فرعی در این استان رهاورد ١٠ هزار میلیارد ریالی را برای مردم این خطه مرزی به ارمغان آورد و توسعه بخشی از راه‌های ارتباطی را در این منطقه قم زد.

 وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه هفته گذشته در آغاز سفری یک روزه به آذربایجان‌غربی وارد فرودگاه ارومیه شد و در ابتدای سفر  سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه افتتاح شد.

در ادامه این سفر ١٠٣ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در بزرگراه ارومیه، مهاباد و میاندوآب و ٢٠ کیلومتر راه اصلی و فرعی با مجموع اعتبار هزینه شده ١٠ هزار میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پنج هزار و ١١۴ واحد مسکونی مهر و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ٣۶٨ واحد طرح اقدام ملی مسکن از دیگر برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی بود.

همچنین همزمان با این سفر فعالیت شرکت عمران شهر جدید گلمان آغاز شد و از بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو از برنامه‌های پایانی این سفر یک روزه بازدید کرد.

 وزیر راه و شهرسازی در این سفر گفت: با رایزنی و هماهنگی بین دولت و مجلس، برای نخستین بار، ۵۰ هزار میلیارد ریال از ردیف بودجه مشخص به بخش آسفالت راه‌های روستایی کشور اختصاص یافت.

اسلامی افزود: در قالب ابلاغ همین اعتبار آسفالت بیش از ۱۵ هزار کیلومتر مسیر روستایی در دست اجراست که تلاش می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ و اوایل سال آینده این عملیات به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

به گفته وی با وجود مشکلات موجود در کشور ما شاهد رشد بی‌سابقه ای در احداث خطوط بزرگراهی در کشور بودیم.

وی افزود: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تنها ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده بود که این میزان هم اکنون به ۱۸ هزار کیلومتر و تا پایان کار دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید که اقدام مهمی در توسعه راه های کشور به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول دوره دولت دوزادهم ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به مجموعه خطوط ریلی سطح کشور اضافه شده است.

 اسلامی افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزار کیلومتر دیگر احداث خط راه آهن در دست اجراست که از این مقدار هزار کیلومتر ظرف یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح های در دست اجرا و پایان دولت مجموع خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خواهد رسید که در طول دولت های قبلی بی سابقه بوده است.

 مسکن و راه همواره به عنوان ۲ نیاز اساسی مردم مورد توجه دولتمردان قرار داشته و بر همین اساس در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان، افتتاح و توسعه چند طرح عمرانی در این حوزه‌ها، رهاورد مهمی برای استان بود.

 به گفته وزیر راه و شهرسازی، نیاز سالانه کشور به واحدهای مسکونی شهری بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن و خوداظهاری مردم، حدود ۷۰۰ هزار واحد است که از این تعداد در سال های اخیر ۳۰۰ هزار واحد توسط مردم ساخته شده و دولت برای تامین ۴۰۰ هزار واحد دیگر در حال حرکت است.

بر همین اساس، تولید و عرضه سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با پشتیبانی دولت دوازدهم در دستور کار قرار گرفته و از طریق طرح جامع مسکن در سه وضعیت ساخت زمین بصورت گروهی توسط مردم، احداث واحد در بافت فرسوده و یا در قالب طرح مشارکتی دنبال می‌شود.

در سفر محمد اسلامی به اصفهان، عملیات ساخت پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکن ملی در ۱۱ شهر استان بطور همزمان آغاز شد. بدین ترتیب چهار هزار و ۵۰۰  واحد مسکن ملی استان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۳۵۴ واحد دیگر در ۱۰ شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه ساخته می‌شود.

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی در نیشابور 

چند طرح بهداشتی و درمانی به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان نیشابور به بهره‌برداری رسید که افتتاح ۶ مرکز خدمات جامع سلامت قلعه نو جمشید، شماره ۲ شهری، مرتضی آباد، باغشن گچ، حاجی آباد، کلاته محمدجان و ۶ خانه بهداشت در روستاهای آهنگران، مظفرآباد، گلشن، آهوان، رحیم آباد و حسن آباد با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از آن جمله بود.

دکتر سعید نمکی در جریان سفر ۲ روزه به خراسان رضوی علاوه بر مشهد به منظور شرکت در نشست ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا، بررسی آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان منطقه و افتتاح چندین طرح مربوط به این حوزه در شهرستانهای سبزوار و نیشابور نیز حضور یافت.
وی در روز نخست این سفر استانی، با حضور در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی از نزدیک وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر، اقدامات پیشگیرانه و خدمات درمانی به بیماران کووید ۱۹ را در سطح این استان با مرور اقدامات دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بررسی کرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آیین افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان نیشابور گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون، در حال حاضر میزان تزریق واکسن‌ در کشور روزانه ۱۷۰ هزار دوز است که به‌زودی این رقم به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

دکتر  نمکی اظهار داشت: واکسن‌های ملی نیز که از اردیبهشت سال گذشته به دنبال آن بودیم، به زودی آماده شده و در دسترس قرار گرفته و سرعت واکسیناسیون تا تابستان چند برابر خواهد شد.
وی افزود: البته خیلی ها تحقق این امر را باور نمی‌کردند، اما ایران اسلامی در ماه های آینده یکی از موفق‌ترین، بهترین و نام‌آورترین تولیدکنندگان واکسن کووید ۱۹ خواهد بود و تا پیش از پایان سال ۱۴۰۰ ایران جزو نخستین کشورهایی خواهد بود که واکسیناسیون کووید ۱۹ را کامل خواهد کرد.

وی ادامه داد: کار عظیمی در کشور انجام شد بطوری که حتی یک بیمار هم پشت در هیج بیمارستانی سرگردان نماند زیرا گنجایش حداقل ۵۰ درصد تختهای بیمارستانی  خالی بود، ۶۶ دستگاه اکسیژنساز ظرف تنها دو هفته در سطح کشور توزیع شد و میزان فوت ناشی از کرونا در ایران نسبت به جمعیت شهروندان بستری، به میزان نصف پیک سوم طغیان کرونا نزول یافت. 
وزیر بهداشت  گفت: بر این اساس مرگ‌آفرینی سویه‌ای از ویروس کرونا که قدرت سرایت و کشندگی بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی خود داشت، در ایران به میزان نصف پیک قبلی شد که نشان‌گر مدیریت و همدلی در کشورمان است.

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

افتتاح ۲۰۰ طرح گردشگری در کشور تا پایان دولت 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هفته گذشته به منظور دیدار  بازدید از چند طرح گردشگری شامل مرمت کاخ مرجان، هتل های آسمان، پالاس، گرند ملیا و سپنتا گشت به جزیره کیش سفر کرد.

 “تا پایان ماموریت دولت دوازدهم ۲۰۰ طرح عمرانی گردشگری در کشور به بهره برداری می‌رسد”، این نویدی است که علی اصغر مونسان در سفر به کیش داد و افزود: طی هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید ۳۲۰ طرح گرددشگری در کشور به بهره برداری رسیده و تعداد تخت های اقامتی کشور به نسبت ۲۸۰ هزار تخت ابتدای سال ۱۳۹۲ هم اکنون با رشد ۵۰ درصدی به ۴۲۰ هزار تخت رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این مدت ۴۵۰ هتل، هتل اپارتمان و واحد اقامتی و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ واحد بومگردی در کشور به بهر برداری رسیده است و هم اکنون نیز حدود ۳۰۰ طرح به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر در دست ساخت و تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام بانک مرکزی و سازمان جهانی گردشگری میزان در کشور از محل گردشگری حدود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار براور شده است افزود: این میزان شامل ۲.۷ درصد تولید ناخالص داخلی(GDP) بوده که تنها پنج صدم درصد با میانگین جهانی شامل ۳.۴ درصد فاصله دارد.

مونسان یادآور شد: با توجه به روند فعلی توسعه گردشگری کشور انتظار داریم در چند سال آینده سهم صنعت توریستم کشور به میانگین جهانی نزدیک شود که این روند در صورت فروکش شدن همه گیری کرونا شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مونسان با اشاره به اینکه مناطق آزاد ظرفیت بالایی برای توسعه همه جانبه کشور دارند گفت: سعی کردیم تا از منافع مناطق آزاد به ویژه جزیره  کیش که مهمترین محور فعالیت های آن گردشگری است در کمسیون اقتصادی دولت دفاع کنیم .

وی اضافه کرد: توسعه گردشگری یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته بوده که با حمایت های انجام گرفته از سرمایه گذاران این بخش در انتهای سال ۱۳۹۸ تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایران به هشت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده که در مقایسه چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ۱۲ سال گذشته (۲۰۱۰ میلادی) حدود ۲ برابر رشد دارد

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

احیای واحد صنعتی راکد در کشور 

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم هفته گذشته به منظور کلنگ زنی، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و افتتاح یکی از پروژه های بخش تولید  راهی شهرستان دماوند شد و در حاشیه سفر کوتاه خود گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۷۷ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت و در سال جاری نیز احیای ۱۷۰۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به بازدید صورت گرفته از واحد تولیدی لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند، اکنون این واحد تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه با ۳۰درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

رزم حسینی اشاره به مشکلات رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی در شهرستان نیز گفت: مشکل این واحد تولیدی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی بود، که مقرر شد با حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن و تصویب تسهیلات لازم، تولید این واحد آغاز شود.

در حاشیه سفر وزیر صمت به شهرستان‌ دماوند، عملیات احداث پست برق ۶۳ کیلو ولت در شهرک صنعتی دماوند۲ برای تامین برق به میزان ۳۲مگاوات و تخصیص اعتبار ۶۹میلیارد تومان آغاز شد.

این پروژه با پرداخت اعتبار ۱۳میلیارد تومان توسط شهرک‌های صنعتی استان تهران، تخصیص رایگان زمین به مساحت ۳هزار ۸۰۰ مترمربع به شرکت برق ‌منطقه‌ای استان تهران جهت احداث پست برق اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه این سفر خط تولید لوله‌های پلی اتیلن و پلی‌پروپیلن دولایه شرکت تکاپ اتصال دماوند با سرمایه‌گذاری ۲۵میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۰نفر مورد بهره برداری قرار گرفت که البته با مشکلاتی همچون تاخیر در تامین مواد اولیه پتروشیمی روبرو است.

رزم حسینی همچنین از شرکت رادین صنعت تولید کننده واکسن ویروس دام، طیور و آبزیان و واکسن‌های ویروسی با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۰۰ نفر که در حال احداث است، بازدید کرد که آنان نیز با مشکلاتی همچون افزایش قیمت مصالح و کمبود سرمایه مواجه هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احداث شهرک صنعتی ۴۲۰ هکتاری در فیروزکوه اعلام کرد: مشکل کمبود آب این شهرک صنعتی با انتقال آب از سد مجاورت این شهرستان برطرف شد.

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

توسعه صنعت برق در استان های فارس ، کرمان و کرمانشاه 

وزارت نیرو سه شنبه هفته گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه با بهره برداری از ۱۰ پروژه بزرگ صنعت برق در سه استان فارس، کرمان و کرمانشاه و با سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال، گام دیگری در جهت تحول این صنعت در کشور برداشت.

 صنعت برق کشور که در سال‌های اخیر با شتاب بیشتری در حال توسعه است در هفتمین  گام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  در سال ۱۴۰۰ که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شاهد بهره ‌برداری از ۱۰ پروژه عظیم در قالب پنج طرح در سه استان کشور بود که از این تعداد، چهار پروژه در استان کرمان، سه پروژه در استان کرمانشاه و سه پروژه نیز در استان فارس افتتاح شد .

در استان فارس دو پروژه افزایش ظرفیت پست و یک پروژه پست حسن آباد با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد .

در استان کرمان دو نیروگاه خورشیدی، افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت ریگان و افزایش ظرفیت منوجان ۲ با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین سه پروژه بزرگ شرکت برق منطقه‌ای غرب در استان کرمانشاه در پست ۲۳۰ کیلو ولت منطقه اورامانات به بهره‌برداری رسید؛ پروژه هایی که برای اجرای آنها در شهرستان های روانسر، کنگاور و سرپل زهاب، بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

صنعت پتروشیمی با بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

در همین حال، طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت روز پنجشنبه ۳۰ اردیبشهت ماه توسط حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری در دو استان خوزستان و بوشهر افتتاح شد.

اجرای سه طرح پتروشیمی با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن و سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلاری در شرایط تحریم، از دستاوردی بزرگ برای دول است، طرح‌هایی که با افتتاح آنها علاوه بر جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت سود زیادی عاید کشور می‌شود.

 افتتاح تعدادی از این طرح‌ها به دلیل شیوع کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه در ابتدای سال صورت گرفت و در گام دیگر روز پنجشنبه  سه طرح به بهره برداری رسید که اجرای آنها توسط متخصصان داخلی و شرایط جنگ اقتصادی دستاوردی بزرگ در حوزه اقتصاد است.

طرح متانول سبلان با ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال و طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال تولید پنتان و هگزان که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی اجرا شده است، به طور رسمی افتتاح شدند.

با این سرمایه‌گذاری در مجموع ۳.۵ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود تا گام موثری برای تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی برداشته شود.

رییس جمهوری در شصت و هشتمین برنامه افتتاحیه طرح های ملی وزارت نفت گفت: همانطور که قول دادیم از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است که این همه طرح و پروژه در صنعت پتروشیمی در یکسال افتتاح شود.

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: دولت قادر بود در یکسال طلایی به معنی واقعی کلمه «جهش تولید» در پتروشیمی را اجرا کند. اینکه ما از اول دولت یازدهم از سال ۹۲ تا امروز تقریباً ظرفیت پتروشیمی را  ۲ برابر می‌رسانیم و تولید از ۵۰ میلیون تن تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این که دولت قادر باشد ظرفیت پتروشیمی را در هشت سال به ۲ برابر برساند بسیار مهم است. هر سال، ۳ میلیارد دلار با همه شرایط سخت فقط در پتروشیمی سرمایه‌گذاری شد که نشان می دهد وزارت نفت، بخش خصوصی، شرکت‌ها و همه مهندسان و کارگران ما چه کار عظیمی انجام داده‌اند.

وی  ادامه داد: امروز در کشور ما همه روی این اتفاق نظر دارند که ایران به توسعه نیاز دارد و باید تولید را رونق دهد. همه یکپارچه هستند که اقتصاد را باید به حرکت در بیاوریم.

 وزیر نفت در برنامه افتتاح طرح‌ ها گفت :اگر تحریم‌های اعمالی علیه ایران نبود و امکان استفاده از فاینانس، منابع مالی خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم، قطعا سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت ۲ برابر می‌شد.

بیژن زنگنه با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت متکی بر ظرفیت‌های داخلی است، افزود: با افتتاح این طرح ها، ۱۰ طرح از بسته طرح های جهش دوم باقی می ماند که تا پایان سال ۱۴۰۰ و بخشی از آن در اوایل سال ۱۴۰۱ به نتیجه می رسد و تولید پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن که هدف برنامه است خواهد رسید.

وی در توضیح طرح جهش سوم گفت: این طرح تولید ایران را در مدت چهار سال به ۱۳۳ میلیون تن با ارزش ۳۷ میلیارد دلار با پایه قیمتی سال ۹۵ می رساند ،برخی از این طرح‌های اعلام شده تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند  و به طور متوسط با حدود ۳۰ درصد پیشرفت همراه بوده اند.

سفرهای دولتمردان به استان‌ها و شتاب‌‎ در تکمیل طرح‌های ملی

سفر سایر مسئولان به استان‌ها

در هفته ای که گذشت، اسماعیل نجار -معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران سفری به مدت ۲روز به چهارمحال و بختیاری داشت .وی در این سفر سالن چند منظوره جمعیت هلال‌احمر لردگان را  به بهره‌برداری رساند. وی در این سفر تاکید کرد که مقام‌سازی مسکن مورد توجه جدی و اولویت‌دار مردم و مسوولان قرار گیرد.

وی ایران را یکی از کشورهای حادثه‌خیز در جهان از نظر وقوع حوادث و بلایای دانست و یادآور شد: نیروهای امدادی باید آمادگی لازم برای امدادرسانی و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حادثه‌دیدگان احتمالی را داشته باشند.

محمد مهدی تندگویان،معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز که به استان فارس سفر کرده بود، درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس در شیراز گفت: شاهد شکل گیری یک کاهش عجیب در حوزه افزایش جمعیت کشور هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روند به گونه‌ای است که از ۶ ماهه دوم پارسال به این سو در حال رسیدن به یک رشد منفی جمعیت در کشور هستیم.

همچنین خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفته گذشته در به تبریز  در بازدید از طرحهای راهسازی اهر و هریس همچنین از تعیین ردیف بودجه آزادراه اهر- باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرای این آزادراه روابط اقتصادی با کشور آذربایجان را تسهیل می کند.

وی با اعلام اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در تکمیل بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های آن تخصیص می‌یابد، افزود: این بزرگراه تا پایان تابستان امسال به طور کامل بهره برداری می‌شود.

همچنین ۲۳۰ خانه هلال روستایی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مناطق مختلف استان گیلان افتتاح شد.

افتتاح انبار امدادی فومن، پایگاه های امداد و نجات زیاز رودسر و آغوزی سیاهکل، بازدید از مرکز توانخبشی “درمانگاه صلح” و داروخانه هلال احمر و افتتاح بانک امانات هلال احمر از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان گیلان است.

در همین زمینه رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به برخورداری از امکانات در بحث واکسیناسیون و سابقه تزریق واکسن حجاج، برای مشارکت در تزریق سریع تر واکسن کرونا به گروه های هدف آمادگی دارد.

سیدعلی حسینی، رییس مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفری به تبریز برای شرکت در مراسم افتتاح موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود:دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشگاه های نمونه کشور بوده و راه‌اندازی موزه این دانشگاه به نشر دانش و پایبندی آیندگان به گذشته‌های پرافتخار خود کمک می‌کند.

وجیه الله جعفری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در سفری به تربت‌حیدریه با هدف بازدید از  جاده حصار یزدان و تلخ بخش در منطقه کدکن، مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه و معدن طلای زرمهر این شهرستان گفت :یکی از مشکلات  مجتمع فولادرخ تربت حیدریه، لزوم تامین زیرساخت‌هاست که در این سفر یک روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور دیگر مسوول کشوری است که روز چهارشنبه راهی ایرلام شد و در دیدار با استاندار اظهار داشت: تیرماه سال جاری مرز رازی واقع در آذربایجان غربی با وان ترکیه به عنوان جدیدترین مرز کشور راه اندازی می شود.

وی افزود: ایران دارای ۲۴ مرز رسمی خشکی و آبی است که مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای تجاری و مسافری ایران محل تردد بیش از ۶۰ درصد زائران و تجار به سمت عراق یا برعکس است که چندی پیش به منطقه آزاد تجاری ارتقا یافت.

وی افزود: هم اکنون گذرگاه مهران یکی از پرترددترین مرزهای عبوری کشور برای زائران و مسافران و تجار است که باتوجه به شرایط خاصی که دارد، بیشتر زائران و تجار برای رفت و آمد بین عراق و ایران این مرز را انتخاب می کنند.

همچنین سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در جریان سفر یک روزه به سمنان گفت: حفظ امنیت چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خط قرمز پلیس در انتخابات خرداد آینده است.

وی امنیت را خط قرمز نیروی انتظامی در انتخابات ٢٨ خرداد بیان و اضافه کرد: هر فرد، گروه و طیفی اگر بخواهد امنیت انتخابات را به خطر بیندازد، پلیس با اجازه قانون با او برخورد قاطع خواهد کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه نیز روز چهارشنبه در سفر به اردبیل در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری استان اردبیل با اشاره به برگزاری چهار انتخابات در خردادماه گفت: انتظار می‌رود نامزدها، ستادها و هواداران آنها اخلاق اسلامی را در رقابت‌های انتخاباتی رعایت کنند.

وی اظهار کرد: کشور در آستانه چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارد اما انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیتش بر سایر آنها سایه افکنده است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به لزوم توجه به قانون، شرع و اخلاق از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها تاکید کرد: استفاده از بیت المال، امکانات دولتی و سایر مسایلی که در قانون انتخابات منع شده است، باید مورد توجه نامزدها، ستادها و هواداران آنها قرار بگیرد.

همچنین مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری  در سفری یک روزه به خرم آباد در حاشیه مراسم بهره برداری از بند خاکی “گندل گیلان” گفت:۱۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور شرایط لازم برای اجرای عملیات آبخیزداری را دارند و تاکنون این طرح‌ها در سطح ۳۱ میلیون هکتار اجرایی شده است.

error: Content is protected !!