نهادها از تجربه بهشت زهرا (س) تهران در بحران کرونا الگوبرداری کنند

مجید بذرافکن روز یکشنبه در بازدید از سازمان بهشت زهرا (س) افزود: اگر این سازمان توانسته با شیوه نامه هایی که خود در این بحران ناشناخته تدوین کرده است بر این بحران غلبه کند، بنابراین سایر سازمان ها و نهاد ها هم می توانند و این موفقیت نباید به صورت یک تجربه بماند و لازم است که توسط سایر نهاد ها الگو برداری شود.

وی با اشاره به پذیرش ۴۰ درصدی کل متوفیان کرونایی کشور در سازمان بهشت زهرای (س) تهران، اظهار داشت: اگر گذر کسی به بهشت زهرا (س) بیافتد نظم، ظرافت و برنامه ریزی به وضوح قابل مشاهده است و مراجعان دغدغه ای جز دفن اموات ندارند. 
این مسئول با بیان نقش مهم جوانان و نیروی های جهادی و داوطلبان در بحران کرونا خاطرنشان کرد: ما خیزش جوانگرایانه را با بحران کرونا خوب درک کردیم و شاهد اتفاق بزرگی در گام دوم انقلاب هستیم که جوانان داوطلبانه پا به عرصه گذاشتند و افتخار آفرینی کردند، نمونه بارز این معنا در مدیریت بحران کرونا در سازمان بهشت زهرا(س) شکل گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با حضور در سالن های تطهیر مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) با کارکنان این سازمان و نیروهای جهادی و داوطلبان تطهیرکننده دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار همچنین سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)؛ گزارش کاملی از ۱۵ ماه مدیریت بحران بی سابقه کرونا و خدمات شبانه روزی کارکنان سازمان متبوعش ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و جهان به لحاظ تجهیزات و مراجعه کننده است که در جنوب تهران واقع شده است که فعالیت رسمی این آرامستان در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

آرامستان بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت اما در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی (فاز ۲) به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی (فاز۳) به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار جسد را در خود جای داده است.

error: Content is protected !!