هاشمی: اطلاعات واکسیناسیون با سرعت بیشتری روی سامانه شفافیت قرار گیرد

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد تخلفاتی به عنوان واکسن خواری در تعدادی از شهرها و از جمله تهران بودیم، اظهار داشت: با دستور شهردار با عناصر خاطی برخورد شد و اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: لازم است بارگذاری اطلاعات واکسیناسیون با سرعت بیشتری بر روی سایت شفافیت انجام شود و این می‌تواند نمونه‌ای برای دولت باشد که آنها هم این کار را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران روز گذشته در رشته توییتی با اعلام اینکه اسامی همکارانی که در شهرداری تهران واکسن تزریق کرده‌اند در سایت “شفافیت” بارگذاری شد و این روند تکمیل می‌شود، گفت: با توجه به نظریه وزارت بهداشت هرگونه افشای نام دریافت کنندگان خدمات بهداشتی – درمانی بدون کسب اجازه از افراد موجب اعتراض و پیگرد قانونی است.

محمدی اظهار داشت: لذا در این فهرست اطلاعات نام و نام خانوادگی افراد ذکر نشده و تنها کد ملی درج شده است.

مجلس توجه ویژه ای به تایید صلاحیت ها داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان امروز خود در شورا، با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از شهرها عنوان کرد: صلاحیت کاندیداها در تهران و شماری از شهرها در حالی رد شد که توسط هیات اجرایی تایید شده بود.

وی ادامه داد: در شوراها نظارت استصوابی وجود ندارد و از آنجا که بررسی صلاحیت‌ها بر عهده نمایندگان مجلس است از رئیس مجلس انتظار داریم با بررسی موضوع، توجه ویژه به این امر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این امر موجب می‌شود که هم حق الناس ضایع نشود و هم زمینه برگزاری انتخاباتی با مشارکت مطلوب فراهم شود.

محسن هاشمی در ابتدای سخنان امروز خود با اشاره به همزمانی شبهای قدر و ضربت خوردن امام علی علیه السلام اظهار داشت: امیرالمومنین فراتر از نقش امامت و حکومت به عنوان یک انسان، الگوی ماندگار برای تمام جهان است.

وی افزود: ایشان کارگری زحمتکش بود و در جایگاه اطلاع رسانی به ترویج دانش و بینش به جامعه پرداخت و از این رو معلم نیز است.

انتقاد از شیوه اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت

حجت نظری عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نیز در این جلسه طی تذکری در مورد تزریق واکسن کرونا در مجموعه شهرداری تهران گفت: انتشار خبری در مورد تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به تعدادی از کارکنان در یکی از مناطق شهرداری تهران، واکنش‌های زیادی را در میان افکار عمومی درپی داشت.

وی افزود: نخست آنکه چرا روند نظارت بر واکسیناسیون به گونه‌ای انجام شده که افرادی هرچند انگشت شمار، بتوانند واکسن را به شکل خارج از نوبت و خارج از اولویت دریافت کنند؟ لازم است حتما با مقصران برخورد جدی شده و گزارش دقیق آن به اطلاع مردم برسد، تا پس از این دیگر هیچ یک از افراد در مجموعه شهرداری اجازه چنین تخلفی را به خود ندهند!

نظری نکته دوم خود را اعتراض به پاسخگو نبودن شهرداری نسبت به درخواست اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن در مجموعه مدیریت شهری برشمرد و یادآورشد: سوم اینکه چرا حالا که اسامی در سامانه شفافیت اعلام شده، اعلام آن به این شکل صورت گرفته است؟

این عضو شورای شهر اظهارداشت: اینکه فقط کد ملی و منطقه محل خدمت حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر از حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفری که واکسن کرونا به آنان تزریق شده اعلام شود، چه نسبتی با شفافیت دارد؟ کجای این اقدام شفافیت است؟ آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند؟ طبق آنچه که از اسامی در سامانه شفافیت عنوان شده، همچنان امکان تشخیص اینکه دریافت کننده واکسن جزو اولویت‌ها بوده یا خیر وجود ندارد و اگر منع قانونی برای اعلام اسامی وجود دارد، لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت کنندگان به طور دقیق اعلام شود، نه صرفا منطقه محل خدمت آنان.

وی خاطرنشان کرد: مورد چهارم، مربوط به واکسیناسیون اتباع افغانستانی است، اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته است، دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیر ایرانی تفاوتی وجود داشته باشد، اما طبق آنچه که پیگیری کردم، ظاهرا اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از واکسن را ندارند که لازم است دولت هرچه سریعتر تدابیری را در این خصوص اتخاذ کند.  

نظری ادامه داد: چگونه نداشتن کد ملی مانع از دریافت واکسن می‌شود، اما مانع از انجام کارهای سخت نمی‌شود؟ اگر قانونا نمی‌توان به عزیزان پاکبان افغانستانی واکسن تزریق کرد، آیا قانونا می‌توان آنها را به کار مشغول کرد؟

سیل رد صلاحیت ها و سکوت معنا دار شما نگران کننده است

زهرا نژاد بهرام از اعضای هیات رئیسه شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا در تذکری به وزارت کشور و اعتراض به رد صلاحیت ها اعلام کرد: رد صلاحیت افراد شناخته شده ای که سال هاست در عرصه مدیریتی و کارشناسی این کشور فعالیت می کنند و به اعتقاد کارنامه کاری در زمره شناخته شده ترین افراد هستند به دلایل بی ارتباط با ماهیت آنها تنها بستری برای  عدم ایجاد امکان جهت سلایق مختلف برای مشارکت در انتخابات است.

وی اظهارداشت: با توجه به این مهم عدم تایید صلاحیت جمع کثیری از علاقه‌مندان به خدمت در شوراهای شهر به بهانه های مختلف که حتی مستندات آن تاکنون به اطلاع داوطلبین نیز نرسیده است، جای بسی نگرانی است.

نژاد بهرام ادامه داد: این سیل رد صلاحیت ها که از هیات های اجرایی  شهرها  به ویژه مراکز استانها آغاز شده اکنون در بستر هیات های نظارت ادامه یافته است. آیا منافع ملی، تاکید رهبری معظم، ضرورت مشارکت شهروندان دراین شرایط سخت بیماری کرونا این الزام را ایجاد نمی کند که اقدامات موثر برای حضور همه سلایق در انتخابات فراهم گردد؟

تذکر به شهرداری برای ارائه اساسنامه سازمان ها و شرکت ها

سید حسن رسولی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه طی تذکری گفت: در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده واحده مصوبه اساسنامه نمونه سازمان ها و شرکت ها، شهرداری موظف بوده است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مقرره مذکور اساسنامه هر کدام از شرکت های تابعه شهرداری را منطبق بر مفادمصوبه مورد بررسی و بازنگری قرار داده و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تقدیم کند.

وی افزود: از آنجا که تا کنون در این خصوص اقدامی بعمل نیامده است، به شهردار تذکر می دهم به فوریت نسبت به تکلیف قانونی خویش اقدام کند.

تغییر در ساختار تامین منابع شهرداری مشخص شود

سید محمود میرلوحی از دیگر اعضای شورای شهر تهران نیز در طی تذکری خطاب به شهردار تهران اضافه کرد: اطلاع دارید که طبق ماده دوم طرح جامع درآمدهای پایدار مصوبه شورا منابع پایدار دارای تعریف معینی از جمله تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چند بار از همکاران محترم خواسته ام که مبتنی بر تعریف معین و مقایسه عملکرد شهرداری در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ مشخص کنند که طی دوره پنجم چه تغییری در ساختار و عملکرد شهرداری در حوزه تامین منابع پایدار حاصل شده است، متاسفانه با اظهار نظرهای غیر کارشناسی منابع پایدار سال ۱۳۹۵ را ۲۰ درصد و سال ۱۳۹۹ را ۳۰ درصد اعلام کرده اند.

میر لوحی یادآورشد: در حالی که فقط تفاوت تملک دارایی مالی ۲ سال مذکور به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان است و معلوم نیست تغییر رویکرد مدیریت شهری پنجم در اجرای طرح تفضیلی در مقایسه با روال شهر فروشی و باغ کشی دوره قبل در کجا منظور شده است.

رسیدگی به چشمه علی ادامه یابد

احمد مسجد جامعی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری اعلام کرد: انحرافی که در خط مترو رخ داد مربوط به این دوره نیست و مربوط به دوره قبل است.

وی با بیان اینکه احداث ایستگاه مترو در پیرامون محوطه های تاریخی مطالعات عمیقی نیاز دارد، افزود: این مطالعات در مورد چشمه علی انجام نشد و ثمره آن خشک شدن چشمه بود که در این دوره با اقدامات انجام گرفته، مساله آن برطرف شد.

مسجد جامعی تاکید کرد: چشمه علی تاریخی طولانی دارد که سه چشمه در آن قرار گرفته است و باید اقدامات و رسیدگی به آن ادامه داشته باشد.

اعتماد عمومی با اعلام داوطلبانه تخلفات جلب می شود

علی اعطا از اعضای شورای شهر تهران در تذکری گفت: ۲ روز قبل، این نکته را مطرح کردم که اگر به موارد پاسخ قانع کننده داده نشود و  برای بازسازی اعتماد عمومی اقدامی صورت نگیرد موضوع را در قالب تذکر و سپس سوال از شهردار در صحن شورا مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به تفاوت پذیرش و اطلاع‌رسانی تخلفات افزود: زمانی داوطلبانه به شهروندان اطلاع می دهیم که چنین گزارش تخلفاتی صورت گرفته و در پروسه برخورد با خاطبان هستیم، اما زمانی، دیگران از جمله یک روزنامه، خبرگزاری و سایت، گزارش افشاگرانه منتشر می‌کنند و ما ناچار می شویم موضوع را بپذیریم، تایید کنیم و گزارش دهیم.

اعطا با بیان اینکه این حالت دوم منجر به سلب اعتماد عمومی می‌شود، یادآور شد: چرا شهرداری از ابتدا وارد عمل نشد تا قبل از اینکه موضوع افشاگری شود، داوطلبانه و مستقیم با مردم و شهروندان در این رابطه صحبت کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: متاسفانه هرچه به پایان دوره شورا نزدیک می شویم ظاهرا اعضای شورای شهر بیشتر در حوزه موضوعات شهری نامحرم تلقی می‌شوند در حالی کهه هر کدام از اعضا می توانند اسامی را در اختیار داشته باشند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر در ستاد حناچی، مناطق و مدیران ارشد این اطلاعات موجود است اما اعضای شورا به سادگی نمی‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

موافقت اعضای شورای شهر با واگذاری یک ملک به بنیاد امیرکبیر

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز لایـحه «مجوز واگذاری حق‌بهره‌برداری از ملک پلاک ثبتی شماره ۳۷۷۱ متعلق به شهرداری تهران به بنیاد فرهنگی امیر کبیر» را در دستور کار قرار دادند.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه توضیح داد و گفت: مرحوم حبیبی که در ادواری معاون اول رئیس جمهور بودند، در پست‌های مختلف و دیدار با سران دیگر کشورها هدایای نفیسی دریافت کرده و با توجه به علاقه شخصی شان به میراث فرهنگی نیز مجموعه‌های نفیسی را جمع آوری کرده‌اند.

وی گفت: بعد از فوت مرحوم حبیبی بار نگه داری از این مجموعه‌های ارزشمند به دوش خانواده اش افتاد و سعی شده این میراث به شکلی برای استفاده عموم حفظ شود.

هاشمی ادامه داد: شهرداری در دوره گذشته مکانی از ساختمان‌های قدیم در منطقه ۷ را در اختیار وی قرار داده بود و به دلیل مشکلات ناشی از قدیمی و فرسوده بودن ساختمان، قرار بود محل دیگری در اختیار قرار بگیرد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: این واگذاری ملکی نیست بلکه حق بهره برداری با زمان بندی مشخص به بنیاد امیرکبیر داده می‌شود.

«احمد مسجد جامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این خصوص، تاکید کرد که مرحوم حبیبی نوعی ایران شناسی جدید را پایه گذاری کرد و به احیای مکتب نقاشی قهوه خانه‌ای پرداخته است.

وی عنوان کرد: انواع نمونه‌های فرش‌ و فرشینه های ایرانی و نسخ ارزشمند کتاب‌های تاریخی در مجموعه این مرحوم وجود دارد.

«محمدجوادحق شناس» دیگر عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز از سرمایه گذاری ۸ میلیارد تومان از سوی سرمایه اجتماعی در این ساختمان خبر داد.

وی بیان کرد: این مجموعه به یکی از موزه‌های ماندگار شهر تهران در آینده تبدیل خواهد شد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رای این لایحه را تصویب کردند و بر این اساس گنجینه دکتر حسن حبیبی از ساختمانی در منطقه ۷ تهران به ساختمانی در باغ فردوس خیابان ولیعصر منطقه یک تهران منتقل می شود.

برکناری متخلفان به این سرعت در شهرداری تهران بی سابقه است

به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه این جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه واکنش شورای شهر به موضوع تخلف در واکسیناسیون چیست، اعلام کرد: شهردار تهران نسبت به این موضوع واکنش زیادی دارد و این شرایط دخالت شورا را نمی طلبد.

وی افزود: اما اگر به گونه دیگری عمل شود، حتما دخالت خواهیم کرد.

هاشمی ادامه داد: حساسیت نسبت به این موضوع جدی است و سابقه نداشته است که در شهرداری تهران به این سرعت تعدادی را برکنار کنند.

وی همچنین با اشاره به روند جلسه امروز و حضور شهردار تهران برای ارائه توضیح درباره تخلفات واکسیناسیون گفت: این موضوع سوء استفاده از واکسن بود که لغت واکسن خواری نیز به فرهنگ لغت ایران اضافه شد.

هاشمی گفت: قرار شد موضوع شفافیت واکسن زدن در شهرداری تهران جدی گرفته شود و اسامی در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین  گفت: با تصویب لایحه ای‌ در جلسه امروز شورا،   گنجینه میراث فرهنگی که شامل ۳۵ هزار جلد کتاب خطی جمع آوری شده و در منطقه ۷ واقع بود به دلیل مشکلاتی که برای این ساختمان ایجاد شد، به خیابان ولیعصر و باغ فردوس منتقل می شود.

وی همچنین در مورد لایحه خرید واکسن از سوی شهرداری تهران نیز گفت: قرار شد این لایحه پردازش شود در دستور کار قرار گرفته و در صحن شورا مطرح شود.

استرداد بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از اسناد ملکی شهرداری

محمد سالاری در نطق پیش از دستور جلسه گفت: در راستای صیانت از حقوق شهر حداقل شش هزار میلیارد تومان آرای حقوقی را به نفع شهرداری آن هم به جز مطالبات از برخی نهادهای خاص بازگردانیم، بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از اسناد ملکی شهرداری را با تلاش حوزه حقوقی به نام شهرداری مسترد کردیم، فرایند های عملیات مالی شفاف‌سازی و هوشمند شد، قراردادها و صورت وضعیت پیمانکاران بر روی سامانه شفافیت بارگذاری و افشا شد، اطلاعات حوزه شهرسازی و معماری از سال ۹۷ به بعد جهت نظارت همگانی انتشار عمومی یافت.

وی گفت: قراردادهای فی مابین شهرداری و برخی نهادها را شفاف سازی کردیم و صورتجلسه شد که مطالبه نهایی شهرداری چنانچه به نرخ امروز محاسبه شود، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.  

سالاری در ادامه بیان اقدامات حوزه شهرسازی گفت: از بارگذاری های انبوه در پادگان ها و عرصه های عمومی جلوگیری کردیم و بارگذاری ۲/۲ میلیون متر مربعی پادگان ۰۶ را به زیر ۶۰۰ هزار متر مربع رساندیم و تا پایان سال انشالله شاهد تبدیل ۳۵ هکتار از آن به پارک عمومی خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در دوره پنجم توجه ویژه به ظرفیت های کیفی طرح تفصیلی در کنار ظرفیت کمی آن مد نظر قرار گرفت، بیان کرد: بررسی و تصویب طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ (به وسعت ۵۹۰۰ هکتار) با رویکرد صیانت از فضای سبز و باز و کاهش جمعیت پذیری و تامین سرانه های خدماتی را به تصویب رساندیم و عملیاتی کردیم.  

به گفته وی، حدود ۳۵ طرح موضوعی و موضعی را در راستای ارتقای کیفیت محیطی شهر به سر انجام رساندیم که این طرح های موضعی شامل الحاق حدود ۸۰۰ هکتار به محدوده ۳۲۶۸ هکتاری بافت فرسوده، طرح بازآفرینی ۵۷۰ هکتاری محور فدائیان اسلام، طرح جامع محدوده ۱۲۰هکتاری مجموعه برج میلاد، طرح ۱۳ هکتاری ساماندهی محله تفرآباد، طرح ویژه بازآفرینی محله کن با رویکرد طراحی شهری و کیفیت بخشی، بازنگری طرح تفصیلی محور کرمان، طرح باربینی و تدقیق نقشه های یکپارچه شبکه معابر شهر تهران، طرح ۵۰ هکتاری شارباغ، ‌ طرح اراضی پادگان ۰۶، طرح محور شوش (مناطق ۱۱، ۱۲، ۱۶)، طراحی شهری ۱۲۷۰هکتار محدوده واجد ارزش فرحزاد و اراضی پیرامون آن، طرح بازآفرینی پادگان دوشان تپه است.

وی ادامه داد: منابع آبی پایدار در سطح شهر تهران و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران را تامین کردیم. ۳۰ مخزن ۱۰۰ متر مکعبی درحال بهره برداری و ۷۰ مخزن در مرحله ساخت است و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۰ مخزن دیگر ساخته خواهد شد تا جمعا ۱۷۰ مخزن به بهره برداری برسد. ۶۰۹ مخزن آب به گنجایش یک میلیون و ۸۰ هزار در سطح مناطق ۲۲ گانه و بازچرخانی آب و استفاده از پساب تصفیه شده احداث شد، تصفیه خانه فاضلاب  فیروز بهرام (با پوشش جمعیتی ۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر ظرفت ۴۶۲ میلیون متر مکعب در راستای کمک به دولت و وزارت نیرو به بهره برداری رسید. توسعه انرژی های تجدید پذیر و بهینه سازی مصرف انرژی با احداث ۷ بوستان انرژی و ۱۹ ساختمان انرژی عملیاتی شد، نیرو گاه های خورشیدی از ظرفیت اسمی ۲۷۰ کیلو وات به ۶۰۰ کیلو وات توسعه یافت و الگوی مصرف انرژی بیش از ۶۰۰ ساختمان شهرداری تهران اصلاح شد.  

سالاری عنوان کرد: احداث و راه اندازی دهکده مهربانی به مساحت ( ۱۷ هزار متر مربع) و به ظرفیت ۱۰۰۰ قلاده سگ جهت نگهداری از سگ های بلا صاحب از دیگر اقدامات این دوره این دوره برای حفاظت محیط زیست بود.

این عضو شورای شهر تهران، تاب آوری و ایمن سازی را از دیگر رویکردهای مورد توجه دوره پنجم عنوان کرد و ادامه داد: در این دوره  ۳۲ هزار و ۲۲۱ ساختمان ناایمن شناسایی شد، سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های ناایمن موجود ایجاد شد و اطلاعات ۸ هزار ساختمان ناایمن را  در این سامانه بر خط بارگذاری کردیم.  

وی با بیان اینکه ایمن سازی ۳ بازار تهران، ری و تجریش را پیگیری کردیم، گفت: کاهش ۴۳ ثانیه ای متوسط زمان رسیدن به محل حریق از طریق توسعه ناوگان آتش نشانی صورت گرفت. نقشه های پهنه های گسلی در سامانه طرح تفصیلی شهر تهران بارگذاری شد و دیگر امکان ساخت و ساز ساختمان های با اهمیت و پرخطر بر روی گسل ها وجود ندارد.

همچنین اعضای شورای شهر تهران در این جلسه گزارش حسابرسی «سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران» برای سال مالی ۹۴  را در دستور کار قرار دادند.

«مجیدفراهانی» رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر درباره این گزارش گفت:ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این سازمان در سال ۹۴ موارد متعددی انحراف مستند بر بحث‌های مالیاتی، عدم پایبندی به اساسنامه شورا و موارد مختلفی از تخلفات را داشته است.

وی افزود: در این گزارش موارد متعددی شامل اسناد مبهم مالکیت ساختمان‌های مورد استفاده سازمان، مشکلات فراوان در وضعیت مالیاتی این سازمان، عدم ثبت مالیات بر ارزش افزوده و عدم ارائه آمار تهاتر های صورت گرفته در ازای مطالبات بستانکاران در اختیار حسابرس قرار نگرفته است.

فراهانی با بیان اینکه، عدم حسابرسی توسط سازمان تأمین اجتماعی و دلایل آن مبهم است آئین نامه مالیاتی سازمان نیز مبهم است. این سازمان اساسنامه‌های متعدد داشته و هرکجا به سلیقه خود بر اساس این اساسنامه‌های غیر مصوب عمل می کرده است.

وی همچنین ابهام درخصوص انتقال املاک و مستغلات شرکت ناصر خسرو و عدم ساماندهی نظام تشکیلاتی را از دیگر تخلفات دانست.

«محمود میرلوحی» دیگر عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: در زمان تشکیل این سازمان اعلام کردند که می خواهیم از مشکلات اداری فاصله گرفته و سازمانی چابک تشکیل دهیم.

وی افزود: متأسفانه تشکیل این سازمان نه تنها این اهداف را دنبال نکرده بلکه به وسیله‌ای برای غارت اموال و حیف و میل اموال تبدیل شده است.

میرلوحی با بیان اینکه حسابرس منتخب شورای سازمان و حسابرس شورای شهر اذعان دارند که سازمان املاک وکیل شهرداری بوده و حق مداخله غیر از این نداشته است، گفت: باید این مسئله که آیا مدیران این سازمان امانت داری یا خیانت کرده‌اند بررسی شود.

وی عنوان کرد: از سال ۸۸ که اساسنامه سازمان تصویب شده، سال ۸۹ یک اساسنامه تنقیحی تصویب شده اما تا سال ۹۴ شهردار تهران منتظر رفع مشکلات قانونی نمانده و خود برای سازمان اساسنامه ابلاغ کرده و سال ۹۳ آئین نامه معاملاتی برای سازمان وضع کرده است.

میرلوحی تاکید کرد: سال ۹۴ سال شروع انحرافات گسترده است و اگر از این سال عبور کنیم موضوع تخفیفات، املاک نجومی و غیره نادیده گرفته می‌شود.

«زهرا نژاد بهرام» دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه بسیاری از اسناد ناپدید شده و در دسترس نیستند، گفت: برخی اسناد نیز گویا مخدوش بوده‌اند و این عدم امکان استفاده از آنها باید توضیح داده شود.

وی افزود: باید توضیح داده شود که سازمان، اطلاعات را ارایه نکرده  یا اینکه حسابرس توانایی درک آنها را نداشته است.

نژاد بهرام افزود: سوال بنده این است که در صورت اعمال تخفیف از سوی سازمان آیا میزان مشخص تخفیف با حجم معاملات برابر است یا خیر؟

وی گفت: به نظر بنده مخدوش بودن، پنهان‌کاری، سوء مدیریت، بدهی‌های تسویه نشده و فقدان مدارک مجموعه‌ای از تخلفات قابل مشاهده در سازمان املاک شهرداری است.

«سید ابراهیم امینی» نایب رئیس شورای شهر نیز که در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را بر عهده داشت، گفت: با توجه به اینکه این گزارش آخر فروردین ۹۷ تنظیم شده است، بعد از استقرار شورای جدید هم آیا این مدارک و مستندات مطالبه شده و ارائه نشده یا اینکه به همان نامه‌های تحویل داده شده به تیم قبلی بسنده شده است.

اعضای شورای شهر با پایان یافتن وقت جلسه، بررسی این گزارش حسابرسی را به جلسه آتی شورای شهر موکول کردند.

error: Content is protected !!