همکاری نهادهای مردمی با کمیته بهداشت و درمان اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: خیرین در این سال‌ها همیشه در کنار حوزه سلامت بوده اند و در راهپیمایی عظیم اربعین نیز این گروه‌ها از طریق نهادهای مردم نهاد یک پارچه و هماهنگ با اولویت سنجی در مناطق مختلف کشور می‌توانند در کنار کمیته بهداشت و درمان اربعین جریان ساز شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: گروه‌های جهادی همکاری مستمری با نهادهای مردمی دارند و هرساله این تشکل‌های مردمی برای کمک در این مسیر آماده هستند.

کولیوند گفت: در سال‌های اخیر ریاست کمیته بهداشت و درمان اربعین بر عهده سازمان اورژانس کشور بوده و این سازمان در تعامل با ارگان‌های دیگر همچون نیروی انتظامی، بهزیستی و هلال احمر همه ابعاد سلامت مسیر اربعین را هدایت می‌کند.

وی افزود: در ایام اربعین تمامی خدمات سلامت از جمله تأمین دارو، تجهیز بیمارستانها، درمانگاه‌های سیار، اتوبوس آمبولانس، بیمارستان‌های خاص تخصصی (سی بی ار ان ایی) از جمله وظایف کمیته بهداشت و درمان اربعین است.

کولیوند با اشاره به پرهیز از موازی کاری و هدر رفت منابع افزود: خیرین سلامت می‌توانند در حوزه زیرساخت‌های ثابت و حتی مصارف روزانه به این کمیته کمک کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: هر سال در ایام اربعین علاوه بر زائران میلیونی کشورمان بیش از ۱۸۰ هزار زائر پاکستانی و افغانستانی از مرزهای ایران برای زیارت ابا عبدالله حسین (ع) و حضور در راهپیمایی اربعین وارد کشور عراق می‌شوند که تأمین سلامت این زائران بر عهده کمیته بهداشت و درمان اربعین است.

کولیوند گفت: هم اکنون مرزهای شلمچه، چذابه و مهران مسیرهای عبوری زائرین در ایام اربعین است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین کارها باید از حالت نوشتاری خارج و عملیاتی شود.

عرفانی دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به اشتیاق خیرین سلامت در کمک به راهپیمایی با شکوه اربعین گفت: خیرین می‌توانند با اولویت بندی، سطح خدمات، نوع مشارکت خود را اعلام کنند.

وی گفت: طرح سلامت در مسیر راهپیمایی اربعین گسترده و می‌توان از ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده کرد.

error: Content is protected !!