وعده‌های دولت برای ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام عملی نشد

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: ایلام با جمعیتی بالغ‌بر ۶۰۰ هزار نفر از استان‌های محروم و کم برخوردار کشور بوده و از لحاظ توسعه‌یافتگی در رده استان‌های کمتر توسعه‌یافته قرار دارد که این خود باعث وجود مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.

از جمله این مشکلات می‌توان به کمبود مراکز و تجهیزات درمانی در استانی اشاره کرد که با وجود بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری یکی از مطالبات جدی مردم استان ایلام تسریع در روند پروژه‌های درمانی استان است.

علاوه بر بحث کرونا، بسیاری از بیمارستان‌های استان ایلام قدیمی و فرسوده هستند، وجود یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این استان کاملاً ضروری است.

در حال حاضر مردم استان ایلام برای تأمین نیازهای درمانی خود به دیگر استان‌های کشور رفت و آمد می‌کنند که این مسئله باعث چندبرابر هزینه‌های درمانی آنها شده است.

پروژه ۳۷۶ تختخوابی بیمارستان شهر ایلام که در سال ۱۳۸۸ کلنگ احداث آن به زمین زده شده و یکی از پروژه‌های حوزه درمان در این شهر بوده که همچنان در پیچ‌وخم اعتبارات لازم بوده که با گذشت ۱۲ سال در انتظار بهره‌برداری است.

وعده‌های مسئولان استانی و کشوری عملی نشد

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام یکی از وعده‌های ۱۲ ساله مسئولان است که همچنان محقق نشده است.

مرتضی بابایی ادامه داد: با وجود بیماری کرونا در استان و بالا رفتن لحظه‌ای تعداد مبتلایان و همچنین دیگر مشکلات درمانی استان، بهره‌برداری از این بیمارستان یکی از مطالبات به‌حق مردم استان است.

وعده های دولت برای ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام عملی نشد

وی با اشاره به اینکه تاکنون تمامی وعده‌ها برای ساخت این بیمارستان عملی نشده است، افزود: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم هرچه سریع‌تر برای تکمیل این پروژه درمانی اقدامات لازم را برای رفع موانع موجود انجام دهند.

بابایی عنوان کرد: اکثر مردم استان ایلام برای کوچک‌ترین مسائل درمانی به دیگر استان‌ها مراجعه می‌کنند، این مسئله علاوه بر تحمیل شدن هزینه‌های زیاد باعث سرگردانی‌ها مردم در کنار بیمارستان‌ها شده است.

بهره برداری از بیمارستان و رونق اشتغال

یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به بیکاری جوانان در استان اشاره کرد و اظهار کرد: ازآنجاکه در استان ایلام جوانان زیادی بیکار و فاقد شغل مناسب هستند، بهره برداری این پروژه درمانی می‌تواند اشتغال‌زایی عده‌ای از فارغ‌التحصیلان بیکار در حوزه‌های مختلف خدماتی و درمانی را به دنبال داشته باشد.

وعده های دولت برای ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام عملی نشد

عباس محمودی گفت: با توجه به این‌که استان ایلام یکی از شاهراه‌های اصلی مسیر زائران عتبات عالیات است، مسئولان باید هرچه بیشتر در روند توسعه استان بکوشند و کمبودها در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه درمان را جبران کنند.

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه درمانی

معاون عمرانی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه ایلام این سال‌ها به یکی از دروازه‌های عتبات عالیات در کشور تبدیل‌شده است، در راستای تکمیل پروژه بزرگ درمانی استان تمام تلاش خود انجام خواهیم داد که تا پایان دولت این مهم را به سرانجام برسانیم.

احمد کرمی در ادامه گفت: بالغ‌بر ۱۴۰ میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام اختصاص یافته و درصدد افتتاح هر چه زودتر این پروژه درمانی هستیم.

وعده های دولت برای ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام عملی نشد

کرمی در پایان گفت: با نزدیک شدن به مراحل پایانی تکمیل پروژه از جمله تکمیل جاده دسترسی و برق رسانی، امیدواریم طی چند ماه آینده به رفع موانع موجود در بهره‌برداری بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام بپردازیم و هرچه زودتر شاهد بهره برداری آن باشیم.

آخرین وضعیت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام

نکته جالب در مورد بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام ناظر و پیمانکار پروژه حاضر به پاسخگویی در مورد روند اجرای این پروژه نیستند. طبق گفته‌های مسئولان این بیمارستان در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته در بازدید این بیمارستان با بیان اینکه تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی یکی از اصلی‌ترین نیازهای مردم استان در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: در مسیر عتبات عالیات هستیم و با توجه به مسئولیت در زمینه توریست درمانی در بودجه ۱۴۰۰ برای تکمیل پروژه‌های درمانی اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته شده است.

علی اکبر بسطامی عنوان کرد: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما تکمیل و بهره برداری این پروژه نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر مسئولان استانی است.

وی افزود: یکی از مطالبات اصلی مردم استان از مسئولان کشوری، تکمیل پروژه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این بازدید گفت: تاکنون بیمارستان تخصصی در ایلام وجود نداشته و این بیمارستان کلیه تخصص‌ها و رشته‌های فوق تخصصی را دارا است.

محمد کریمیان گفت: ساخت این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز شده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام یکی از مهمترین نیازهای استان ایلام است که مشکلات و نارسایی‌های حوزه درمان استان را برطرف خواهد کرد، متأسفانه وعده‌های مسئولان برای تکمیل این بیمارستان هنوز محقق نشده است.

امیدواریم در سال جاری بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام بعد از ۱۲ سال افتتاح شود.

error: Content is protected !!