نقاهتگاه بیماران کرونایی در قائمشهر فعال شد

قائمشهر نخستین شهرستان مازندران بود که ۲۴ اسفند سال گذشته میزبان کرونای انگلیسی شد ، ۱۱ فروردین به رنگ نارنجی و ۱۳ فروردین هم به قرمز تغییر وضعیت داد.

دکتر محمد گران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که علاوه بر تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، ۶۳ تخت در این ورزشگاه برای پذیرایی از بیماران کرونایی آماده شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.

سالن ورزشی امام علی حبیبی قائمشهر در موج نخست کرونا در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ هم به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی آماده شده بود ولی هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفت.

رییس شبکه بهداشت قائمشهر با اظهار این که ظرفیت بیمارستان های شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی پر شده است ، گفت : هم اکنون ۱۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند.

وی با اعلام اینکه در روز گذشته ۳۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری شدند، افزود : از مردم تقاضا داریم تا پروتکل های بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند.

دکتر گران با بیان اینکه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کمک به کادر درمان همه باید کمک کنند، گفت : از شهروندان می خواهیم تا با رعایت دستورالعمل های توصیه شده به کادر درمان در کاهش این بیماری کمک کنند، تا خستگی آنان بیشتر نشود.

تعطیلی ۸۰ درصد مشاغل پرخطر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قائمشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۸۰ درصد از رسته های گروه شغلی ۲ و ۳ و ۴  نسبت به بستن مغازه های خود اقدام کرده اند، گفت : تنها گروه شغلی یک با رعایت پروتکل های بهداشتی حق فعالیت در شهرستان را دارند بقیه گروه ها باید نسبت به بستن مغازه های خود اقدام نمایند چرا که در صورت مشاهده پلمپ خواهند شد.

مجید ابراهیم نژاد با اعلام اینکه ۱۰ گروه در سطح شهر در حال بازرسی از اصناف و بازار هستند ، افزود : از روز گذشته تا به امروز به ۲۰۰ واحد صنفی تذکر داده شد و بنا بر این از اصناف و بازاریان می خواهیم تا به شیوه نامه ابلاغی احترام گذاشته و نسبت به بستن مغازه های خود اقدام نمایند.

شهرستان قائمشهر هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

error: Content is protected !!