اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از فردا در استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با تغییر وضعیت رنگ‌بندی استان، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد پیشگیری و مقابله کروناویروس استان کرمان ظهر امروز با فوریت تشکیل و در خصوص ترددها، محدودیت فعالیت اصناف و تشدید بر نظارت‌ها تصمیم‌گیری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه در تشریح الزامات قانونی طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها در شرایط قرمز، نارنجی و زرد عنوان کرد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های شهربابک، سیرجان، بافت، رفسنجان، زرند، کوهبنان، کرمان و بم در وضعیت قرمز، شهرستان‌های نرماشیر، عنبرآباد، رودبار جنوب، جیرفت، بردسیر، انار و منوجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فهرج، ریگان، قلعه‌گنج، کهنوج، فاریاب، ارزوئیه، رابر و راور در وضعیت زرد قرار دارند.

محمدصادق بصیری بیان کرد: این رنگ‌بندی وضعیت فعلی استان است و احتمال تغییر آن با توجه به سیر صعودی بالای ویروس جهش یافته وجود دارد، اما امیدواریم با کنترل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان بتوانیم شرایط را تا حدی کنترل کنیم.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد: طبق طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها، دورکاری کارمندان در وضعیت قرمز در اداراتی با ارائه خدمات ضروری به صورت یک دوم و در سایر ادارات دو سوم اعمال می‌شود.

بصیری با بیان اینکه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها با توجه به برگزاری فرآیند انتخابات جزو دستگاه‌های ضروری تعیین شده‌اند، اضافه کرد: در بازار و کسبه نیز در شرایط قرمز تنها گروه شغلی یک می‌توانند فعالیت داشته باشند، ضمن آنکه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی در این شهرها تعطیل بوده و پلاک‌های شخصی غیربومی نمی‌توانند به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ورود کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در شرایط نارنجی دورکاری کارمندان در ادارات ضروری یک سوم و دیگر ادارات یک دوم بوده و تنها فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز در مناطق نارنجی ممنوع است.

بصیری گفت: در شهرستان‌های زرد، وضعیت کاری کارمندان در ادارات ضروری به صورت کامل و دیگر ادارات یک سوم دورکاری است و تنها مشاغل گروه چهار در این شهرها تعطیل خواهند بود.

وی ابراز داشت: مسائل آموزشی نیز تنها حضور پایه‌های اول و دوم دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری و با ۱۰ نفر می‌تواند اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برگزاری مراسمات فرهنگی اجتماعی و نمازهای جماعت یومیه با ظرفیت ۵۰ درصد و ترددها در این مناطق زرد بلامانع خواهد بود.

بصیری با بیان اینکه منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام مناطق استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ورود خودروهای شخصی ممنوع به شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد و برای منع تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان جریمه دیده شده است.

وی اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها از فردا آغاز می‌شود و استمرار آن بستگی به رنگ‌بندی طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

error: Content is protected !!