با تغذیه سالم از این بیماری ها دور باشید

بسیاری از بیماری ها با روش تغذیه ای مناسب قابل پیشگیری است .وی تصریح کرد: ٢٩ درصد زنان و ١۵ درصد مردان دچار چاقی هستند و در واقع ۶٠ درصد جمعیت بالای ١٨ سال با افزایش وزن روبرو هستند.

بهداشت نیوز- معاون بهداشت با بیان اینکه عادات غذایی نامناسب دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت است، گفت: با تغذیه مناسب جلوی ٣٠ درصد سرطان ها گرفته می شود.

دکتر علیرضا رییسی در همایش ملی روز جهانی غذا با بیان اینکه بحث امنیت غذایی در جامعه بین المللی نا آشنا و جدید نیست، ادامه داد: بحث امنیت غذایی اولین اولویت سیاست گذاران در تمام کشورها است.

وی افزود: در جامعه امروز، مهمتر از امنیت غذا، امنیت تغذیه مدنظر است، چراکه تنها سیر شدن فرد کافی نیست، بلکه کیفیت غذا هم مهم است. دکتر رییسی گفت: در امنیت غذایی دسترسی، اقتصاد و تامین غذا مطرح است، اما در بحث امنیت تغذیه، پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مطرح می شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: عوامل برهم زننده امنیت جامعه مسائلی مانند جنگ، سیل و تحریم ها هستند که سیاستگذاران جامعه را وامی دارد، نسبت به امنیت غذایی حساس شوند.

وی با بیان اینکه در دنیا بیش از ٧٠ درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر است، افزود: بسیاری از بیماری ها با روش تغذیه ای مناسب قابل پیشگیری است .وی تصریح کرد: ٢٩ درصد زنان و ١۵ درصد مردان دچار چاقی هستند و در واقع ۶٠ درصد جمعیت بالای ١٨ سال با افزایش وزن روبرو هستند.

دکتر رییسی با بیان این که مصرف سرانه نمک در ایران ٢ تا ٣ برابر مصرف دنیا است، گفت: با توجه به اینکه مردم به سمت مصرف غذاهای آماده می روند، باید در تولیدات خود مصرف نمک و قند را کاهش دهیم. معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید براینکه با تغذیه مناسب جلوی ٣٠ درصد سرطان ها گرفته می شود، گفت: عادات غذایی نامناسب دلیل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و دیابت است.

دکتر رییسی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان تغذیه در حوزه بهداشتی سبب می شود که الگوی تغذیه اصلاح شده و روند افزایش بیماری ها کاهش پیدا کند. وی به مطالعه ای که در سال ٢٠١۵ درمورد سوء تغذیه کودکان انجام شد، اشاره کرد و گفت: ایران تا ٧۵ درصد در اصلاح سوء تغذیه کودکان موفق عمل کرده است. معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: در طی ١٠ سال گذشته روند کم خونی کاهش چشمگیر داشته است و برای دختران دبیرستانی آهن یاری ادامه دارد.

error: Content is protected !!