قم رتبه سوم اهدای عضو را کسب کرد

به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی‌اله صمدی در گفت و گویی افزود: ۲۷هزار نفر در لیست انتظار پیوند اعضا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارند که متاسفانه هر ۲ساعت یکی از این بیماران، فوت می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه اهدای عضو از چه مواردی امکان پذیر است گفت؛ بیماران مرگ مغزی، اجساد و حتی افراد زنده هم می‌توانند با اهدای خون، کلیه، یا قسمتی از کبد اهدا کننده باشند.

وی در مورد اهدا از جسد ادامه داد: در این موارد اگر شخص فوتی در کمتر از ۲ تا ۴ ساعت به سردخانه منتقل شود از ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان برای اهدای اعضا و نسوج آن وجود دارد. 

مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه در کشور حدود ۸ هزار مورد مرگ مغزی در سال داریم که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر می‌توانند اهداکننده باشند افزود: متاسفانه فقط حدود ۹۰۰ نفر اهداکننده در سال داریم و بقیه افراد مرگ مغزی اعضای حیاتی خود را با خود به زیر خاک می‌ برند.

متقاضیان دریافت کارت اهدای اعضا می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سامانه واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی به نشانی اینترنتی www.ehda.ir مراجعه کنند.

error: Content is protected !!