چگونه می توانیم خطر سرطان پستان را کاهش دهیم

محققان در مطالعه‌ای تازه دریافته‌اند با کاستن از میزان وزن بدن می‌توان خطر ابتلا به سرطان پستان را دست کم یک‌سوم کاهش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزن بیش از حد استاندارد برای هر فرد، خطر ابتلای افراد به سرطان سینه را افزایش می‌دهد زیرا سلولهای چربی هورمونهایی تولید می‌کنند که برای تومورها حکم موتور محرک را دارد.

محققان با بررسی بیش از ۶۱ هزار زن بین ۵۰ تا ۷۹ ساله و ردیابی مطالعات طی ۱۱ سال متوجه شدند که کاهش وزن و پیروی از رژیم غذایی حافظ تناسب اندام می‌تواند سبب کاهش خطر بروز سرطان پستان شود.

روان چلبوفسکی، پژوهشگر ارشد دپارتمان تحقیقات درمانشناسی و آنکولوژی طبی امریکا در این زمینه گفت: «یافته‌های ما از این پژوهش بیانگر آن است که کاهش وزنی نسبتاً متوسط نشاندهندهٔ ارتباطی با کاهش چشمگیر بروز سرطان پستان است».

او اضافه کرد: «شواهدی در این مطالعه به دست آمد که مشخص می‌کند در پیش گرفتن روند کاهش وزن، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان یائسه کم می‌کند».

این محققان دریافتند کسانی که ۵ درصد از وزن خود را کم کرده بودند ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار داشتند. خطر بروز این سرطان در زنان یائسه‌ای که ۱۵ درصد از وزن اضافه خود را کاهش داده بودند حتی به ۱۵ درصد نیز کاهش یافت.

error: Content is protected !!