کیف‌تان کیفیت دارد؟

کیف تان کیفیت دارد

راهنمای خرید کیف و کوله مدرسه

خرید وسایل مدرسه کار ساده‌ای نیست؛ مخصوصا اگر بخواهیم برای فرزندمان وسیله‌ای تهیه کنیم که هم دوام داشته باشد و هم سلامت او را به خطر نیندازد. در آستانه فصل بازگشایی مدارس می‌خواهیم در صفحه «مد و سلامت» نکته‌هایی را برای خرید وسایل مدرسه مرور کنیم. اول از «کیف» شروع می‌کنیم…

● کوله‌‌محافظ ستون‌فقرات

این نسل جدید کوله‌ها طوری طراحی شده‌اند که کمترین فشار را روی ستون‌فقرات می‌آورند و از خم شدن پشت بر اثر وزن کوله جلوگیری می‌کنند. آنها درواقع اصلاح‌کننده شیوه ایستادن هستند. به همین دلیل هم کیف به صورت صلیب طراحی شده و یک بند هم پایین کیف تعبیه شده که دور کمر بسته می‌شود و با تقسیم درست وزن، از فشار آمدن به کمر و باسن جلوگیری می‌کند. این کیف‌ها از نظر ظاهری هم طرح‌های زیاد و متفاوتی دارند و برای کودکان و نوجوانان طراحی شده‌اند.

● کیف چرخدار

این نوع کیف‌ها چند سالی است وارد بازار کیف‌های مدرسه شده‌اند و محبوبیت خاصی بین بچه‌ها دارند. طراحی کیف‌های چرخدار با دسته و چرخ‌های زیرشان، شبیه ساک است، البته با بندهای شانه‌ای، کیف تبدیل به کوله می‌شود. یعنی هم به صورت ساک و هم به صورت کوله می‌توان از آنها استفاده کرد. خرید نوع سنگین این کیف‌ها به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

● کوله‌ اسپرت

کوله‌هایی که برندهای ورزشی آنها را طراحی می‌کنند. حمل‌و‌نقل آنها بسیار راحت است زیرا پشت و بندهایشان پانل‌دار می‌شوند. محکم و بادوام هستند و در آنها محفظه‌های زیادی تعبیه شده است. این کوله‌ها بین نوجوانان طرفداران زیادی دارند. مخصوصا بین آنهایی که علاقه زیادی به ورزش دارند و معمولا سبک اسپرت را برای پوشش خود انتخاب می‌کنند.

● کوله‌ کج

این کوله‌های تک‌بندی هم نسل جدیدتری از کوله‌های دوبندی محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید هم کوله داشته باشید و هم از انواع معمول آن خسته شده‌اید، این کوله‌ها انتخاب مناسبی هستند. طرز قرارگرفتن آنها روی پشت و بند پایین کوله که روی کمر بسته می‌شود، بار کیف را روی پشت توزیع می‌کند. این کیف‌ها در گروه کیف‌های راحت‌ قرار دارند.

● کیف پستچی

این نوع کیف‌ها همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند. هم استفاده‌شان بسیار راحت است و هم با طرح‌های زیاد و متفاوت خود دست شما را برای انتخاب هر نوع آن – از اسپرت گرفته تا طرح‌های کلاسیک از جنس‌های کتانی تا برزنتی و چرمی- باز می‌گذارند.

نکته‌ای که در مورد این کیف‌ها باید به آن توجه کرد، این است که این کیف‌ها نمی‌توانند توزیع بار خوبی روی ستون‌فقرات و شانه‌ها داشته باشند و به همین علت نباید آنها را سنگین کرد.

وزن این کیف اصولا فقط روی یک شانه وارد می‌شود و درنهایت باعث فشار به ستون‌فقرات و شانه و حتی افتادگی یک شانه خواهد شد.

● کوله کارتونی

محصل کوچک خود را با این کوله‌های بامزه و جذاب به مدرسه بفرستید. این کوله‌ها با شکل‌های کارتونی روی خود و رنگ‌های شاد، کودک شما را به خود جذب می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد در مدرسه یا در سرویس مدرسه فراموش شوند. در طراحی این کوله‌ها علاوه بر ظاهر، به سلامت ستون‌فقرات کودک هم توجه شده است. محفظه اصلی کیف با زیپ باز و بسته می‌شود و یک جیب بزرگ روی کیف قرار دارد تا به راحتی بتوان از آنها استفاده کرد. جیب‌های بغل هم برای گذاشتن قمقمه آب و ظرف غذا مناسب هستند. جنس این کیف‌ها از پلی‌استر است که در مقابل بازیگوشی و بی‌تفاوتی بچه‌ها در نگهداری کیف بسیار مقاوم و بادوام است.

● کوله مستطیلی

این کوله‌ها که به شکل مکعب مستطیل هستند، کمی با کوله‌های معمولی متفاوت به نظر می‌رسند. این کوله‌ها برای بچه‌های دبستانی بسیار مناسب‌اند. جنس آنها از کتان و کرباس ضدآب است و قد کوتاه آنها با قامت کوچک بچه‌ها تناسب دارد. از ظاهر ساده و در عین حال منحصر‌به‌فرد آنها به‌راحتی نمی‌توان گذشت. جنسشان در مقابل شستشو مقاوم است و به راحتی می‌توان این کوله‌ها را با ماشین لباسشویی شست.

ندا احمدلو

گیتا حکی

error: Content is protected !!