آزمایشات کودک خود را در منزل و به دور از محیط آزمایشگاه انجام دهید!

خدمت آزمایش در منزل این فرصت را به شما می‌دهد تا در فضای آرام خانه نمونه‌گیری انجام شود. شاید بگویید مراجعه به آزمایشگاه و نمونه دادن کار چندان سختی نیست و می‌توان به راحتی آن را انجام داد. بهتر است کمی واقع بین باشید، آیا تا به حال در شرایطی قرار نگرفته‌اید که حضور در آزمایشگاه یا مراکز درمانی برای شما سخت باشد؟ آیا با حضور کودکان، خردسالان، سالمندان و یا بیماران خاص در مراکز پزشکی به مشکل برخورد نکرده‌اید؟ در این شرایط استفاده از خدمت آزمایش در منزل هوم‌کا  می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ایی باشد. چرا که دیگر لازم نیست نگران استرس بیمار و مشکلات ناشی از آن باشید.

آزمایشات کودک خود را در منزل و به دور از محیط آزمایشگاه انجام دهید!

انجام آزمایشات کودک در منزل یا آزمایشگاه؟

انجام آزمایشات کودک در منزل با آزمایشگاه تفاوتی ندارد. بنابراین شاید بهتر باشد، تست‌های مربوط به کودکان و خردسالان در خانه یا محل مورد نظر انجام شود. محیط مراکز درمانی و آزمایشگاهی به‌گونه‌ایی است که منجر به ایجاد استرس و اضطراب در کودکان خواهد شد. به همین دلیل به محض ورود در چنین مکان‌هایی بیقراری می‌کنند. بروز استرس به تنهایی می‌تواند در نتیجه تست تاثیر منفی داشته باشد. همچنین بیقراری کودکان نمونه‌گیری را سخت و دشوار خواهد کرد.

از سویی دیگر مراکزی مانند آزمایشگاه‌ها، به عنوان محیط‌های شلوغ و آلوده در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل احتمال ابتلا کودکان به بیماری‌های دیگر وجود دارد. این موضوع در  شرایطی که با شیوع کووید-۱۹ مواجه هستیم، از اهمیت بیشتری برخوردار است. کودکان و خردسالان از جمله گروه‌های پرخطر در این زمینه معرفی شده‌اند، چرا که سیستم دفاعی بدن آن‌ها، آنچنان که باید در برابر عوامل بیماری‌زا(ویروس، باکتری، قارچ، انگل و…) مقاوم نیست و بنابراین ریسک ابتلا به بیماری در آن‌ها بالا است. همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آن‌ها با مشکلات زیادی همراه است و به همین دلیل بیش از سایرین در معرض ابتلا قرار خواهند گرفت.

چه آزمایشاتی را می‌ توان در منزل انجام داد؟

آزمایش‌های زیادی وجود دارند که به راحتی در منزل یا محل مورد نظر انجام می‌شوند. دقت کنید وقتی صحبت از آزمایش در منزل می‌شود، منظور نمونه‌گیری است. نمونه می‌تواند خون، ترشحات بدن مانند بزاق، بافت، ادرار، مدفوع و … باشد. انجام بسیاری از آن‌ها به شرایط و تجهیزات خاصی نیاز نداشته و با بالاترین ضریب اطمینان در منزل انجام خواهند شد. از جمله آن‌ها می‌توان به تست کرونا، آزمایش‌های تیروئید، آزمایش‌های غربالگری، آزمایش‌های چربی خون، آزمایش‌های هورمونی و … اشاره کرد. در این میان آزمایش FBS یکی از رایج‌ترین تست‌ها به‌شمار می‌آید. حتما با این تست آشنا هستید و می‌دانید با استفاده از آن میزان قند خون ناشتا اندازه‌گیری می‌شود.

آزمایشات کودک خود را در منزل و به دور از محیط آزمایشگاه انجام دهید!

آیا آزمایش FBS برای کودکان انجام می شود؟

شاید در گذشته بررسی میزان قند خون در میان بزرگسالان رایج بود. اما در حال حاضر انجام تست FBS در کودکان نیز مورد توجه قرار گرفته است، چرا که روند ابتلا کودکان به دیابت تیپ دو افزایش یافته است. این امر ناشی از سبک زندگی نادرست است. در زندگی روزمره امروزی، خبری از رژیم غذایی سالم و فعالیت‌های ورزشی  منظم نیست. این دو فاکتور نقش اساسی در جلوگیری از بروز دیابت را دارند. همین لحظه به این موضوع فکر کنید؛ فرزند شما تا چه حد میل به خوردن انواع نوشیدنی‌های شیرین صنعتی، فست فودها و تنقلات با ارزش غذایی ناچیز دارد؟ چقدر در طول روز فعالیت بدنی داشته و مشغول ورزش کردن است؟ چقدر در طول روز با استرس و اضطراب مواجه است؟

اهمیت آزمایش FBS در کودکان

تست قند خون در تشخیص، درمان و کنترل دیابت نقش مهمی دارد. به طور کلی دو نوع دیابت وجود دارد: تیپ یک و تیپ دو.

در بیشتر مواقع کودکان به دیابت تیپ یک مبتلا می‌شوند. در این حالت سلول‌های بتا لوزالمعده مورد حمله دستگاه ایمنی بدن قرار می‌گیرند. به این ترتیب در تولید انسولین اختلال ایجاد می‌شود. باید بدانید دیابت نوع یک ارثی بوده و راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. البته داشتن سبک زندگی سالم این شانس را به بیماران می‌دهد تا زندگی عادی داشته باشند.

گرچه دیابت تیپ دو در میان بزرگسالان بیشتر دیده می‌شود اما همانطور که گفته شد به دلیل سبک زندگی نادرست، کودکان زیادی در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

دیابت ریسک ابتلا به بیماری‌هایی نظیر ناراحتی‌های کلیوی، قلب و عروق،   سیستم عصبی و بینایی را افزایش خواهد داد.

حتما می‌دانید درمان قطعی برای دیابت وجود ندارد. بنابراین اگر در گروه‌های پرریسک قرار دارید، لازم است با انجام تست قند خون وضعیت سلامتی خود را پایش کنید تا از بروز عوارض جدی جلوگیری شود.

آزمایشات کودک خود را در منزل و به دور از محیط آزمایشگاه انجام دهید!

شرایط انجام آزمایش FBS  در منزل چیست؟

برای انجام تست FBS لازم است به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت ناشتا باشید. توصیه می‌شود رژیم غذایی روتین خود را حفظ کرده و شام  را کمی سبک‌تر میل نمایید. در طی ناشتایی، نمی‌توانید غذا بخورید یا مایعات بنوشید. البته نوشیدن آب برای برطرف کردن تشنگی بلامانع است، همچنین می‌توانید مسواک بزنید. فعالیت بدنی شدید نداشته باشید و از سیگار کشیدن اجتناب کنید. توصیه می‌شود نمونه‌گیری در ساعات ابتدایی صبح انجام شود. مدت زمان ناشتایی باید به درستی رعایت شود، در غیر این صورت احتمال بروز خطا در نتیجه تست وجود خواهد داشت.

نمونه‌گیری از ورید بازویی و به صورت روتین انجام خواهد شد. پس از خونگیری، بلافاصله از صندلی بلند نشوید، چرا که احتمال سرگیجه و سیاهی رفتن چشم وجود دارد.

تفسیر جواب آزمایش در منزل

کارشناسان هوم‌کا در خواندن جواب آزمایش به شما کمک خواهند کرد. برای ارتباط با متخصصان ما به سایت https://www.homeca.ir مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت رایگان ثبت نمایید. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در اینستاگرام هوم‌کا به آدرس @homeca.ir با ما همراه شوید.

این مجموعه با برخورداری از کادری مجرب طیف وسیعی از خدمات درمانی، مراقبتی و آزمایشگاهی را در منزل انجام خواهد داد. متخصصان ما افرادی باتجربه بوده و برای پیوستن به مجموعه هوم‌کا مراحل گزینشی سختی را گذرانده‌اند. به همین دلیل به شما اطمینان می‌دهیم خدمات با کیفیتی به شما ارائه خواهد شد. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، این مجموعه به طور کامل از مخاطبان خود حمایت خواهد کرد.

 م. خ

error: Content is protected !!