آغاز به کار بخش سرپایی تزریق “رمدسیویر” در مرکز روانپزشکی رازی

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش درمان سرپایی بیماران کرونایی، با ۵۰ تخت بستری موقت که امکان افزایش خواهد داشت و ظرفیت پذیرش روزانه بیش از یک صد بیمار، جدای از بخش‌های بستری بیمارستان روانپزشکی رازی واقع شده است و با فعالیت کادر درمان شامل پزشک متخصص، پزشک عمومی، پرستاران و بهیاران، خدمات تزریق داروی تجویزی پزشک و انجام آزمایش‌های لازم را به بیماران مراجعه کننده به این بخش، ارائه می‌دهد.

این بخش تزریق رمدسیویر که تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، هر روز حتی روزهای تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کند.

حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: گرچه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی، می‌تواند نقشی در درمان بیماران کرونایی نداشته باشد، اما با هماهنگی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، و به همت پزشکان، پرستاران و کارکنان مرکز روانپزشکی رازی و دیگر مراکز درمانی، در مدت کوتاهی به صورت داوطلبانه و با همکاری یکدیگر، نسبت به تجهیز و راه اندازی بخش سرپایی تزریق داروی رمدسیویر اقدام کردند.

وی تصریح کرد: این بخش، از هفته آینده داروی رمدسیویر را در چارچوب بیمه‌ها، در اختیار بیماران قرار می‌دهد تا ضمن کاهش حجم مراجعات به بیمارستان‌های دولتی، سهولت و تسریع در کار تزریق دارو برای بیماران نیازمند ساکن در مناطق امین آباد و شهر ری، ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، منابع مالی این دانشگاه را حمایت کننده هزینه‌های این بخش درمانی عنوان کرد و افزود: قرار است با حمایت معاون درمان وزارت بهداشت، دارو و هزینه‌های درمانی بیماران مراجعه کننده به این بخش، تأمین شود.

error: Content is protected !!