آغاز فاز اجرایی طرح ادغام طب ایرانی در شبکه بهداشت و درمان

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا، فاز اجرایی طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان، با حضور مدیران ارشد این شهرستان آغاز شد و پس از استخراج نتایج آن و انجام بازنگری‌های احتمالی، طرح ادغام خدمات طب ایرانی در شبکه‌های بهداشتی و درمانی سراسر کشور اجرا می‌شود.

در آیین آغاز فاز اجرایی این طرح، دکتر «محمدرضا اعلایی»، سرپرست دانشکده طب ایرانی اردکان و مدیر اجرایی طرح ادغام، با بیان اینکه طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان، سوم مهرماه با دستور وزیر بهداشت افتتاح شد، گفت: پس از آماده‌سازی مقدمات مورد نیاز، شاهد افتتاح گام اجرایی طرح ادغام آموزه‌های تایید شده طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان هستیم و حتما این روز نقطه عطفی در نظام سلامت کشور خواهد بود.

وی با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیران و همکاران دفتر طب ایرانی و مکمل و مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت و دانشکده طب ایرانی و شبکه بهداشت و درمان اردکان، افزود: قدم نخست در گام اجرایی، تکمیل شناسنامه سبک زندگی برای افراد مشمول طرح در نقاط روستایی و دومین گام، آموزش آموزه‌های تاییدشده طب ایرانی به مردم است.

مدیر اجرایی طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان با تاکید بر اینکه ارائه این آموزه‌ها به مردم باید آنقدر مؤثر و مستمر انجام شود که تغییر رفتار در به‌کارگیری اصول سبک زندگی سالم را به همراه داشته باشد، ادامه داد: تمامی اطلاعات ثبت و تجزیه و تحلیل شده و همزمان با پیشبرد بخش آموزش اصول سبک زندگی سالم مبتنی بر آموزه‌های طب ایرانی، چندین طرح پژوهشی نیز به‌منظور ارزیابی و اثربخشی ادغام آموزه‌های طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان انجام می‌گیرد که بر غنای این طرح خواهد افزود.

وی سپس گزارشی از اقدامات انجام‌شده در مسیر اجرای طرح ارائه و بیان کرد: برای اجرای این طرح آزمایشی، دو بازه زمانی ۶ ماهه پیش‌بینی شده است که پس از استخراج نتایج در ۶ ماهه اول و دوم سال١۴ و انجام بازنگری‌های احتمالی مورد نیاز، این طرح به تمامی شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور تعمیم داده می‌شود.

سرپرست دانشکده طب ایرانی اردکان در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به زحمات زیادی که برای طراحی و اجرای این طرح کشیده شده و از نقاط قوت آن، حمایت معنوی استاد گرامی جناب آقای دکتر ملک افضلی اردکانی در بعد پژوهش‌محور شدن طرح است، در آینده نزدیک شاهد نتایج و ثمرات مثبت آن برای مردم و نظام سلامت کشور باشیم.

گفتنی است، در مراسم آغاز فاز اجرایی طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان، امام جمعه و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته و بر پاسداشت مکتب طب ایرانی و بهره‌گیری از آن در کنار طب رایج برای ارتقای سطح سلامت جامعه تاکید کردند. شهرستان اردکان در۶ کیلومتری شمال مرکز استان یزد با صد هزار نفر جمعیت، تحت پوشش ١٢ خانه بهداشت، ١ مرکز خدمات جامع سلامت و ٧ پایگاه سلامت قرار دارد و دارای دانشکده سلامتکده طب ایرانی و کلینیک درمانی ویژه بیماران کرونایی و نیز دارای پروژه‌های در حال احداث دانشکده طب سنتی و بخش بالینی در سطح کشور است.

انتهای پیام/

error: Content is protected !!