آغاز موج پنجم کرونا از شهرهای جنوبی استان فارس

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی ظهر شنبه در سیصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا ویروس دانشگاه، با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب فارس گفت: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در فارس از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این موضوع زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز سایر نقاط استان در روزهای آینده است.

او با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به کرونا کم شده است، بر تعامل بیشتر مردم و مسؤولان برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد و از مسؤولان استان و شهرستان‌ها و سازمان‌های مرتبط خواست با توجه به شروع فصل تعطیلات و احتمال افزایش سفرها به فارس و شیراز، در خصوص لزوم جلوگیری از ورود مسافر و همچنین برپایی چادر در بوستان‌ها و معابر، چاره اندیشی شود.

رئیس دانشگاه همچنین از اعزام تیم‌های مشترک نظارتی معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه به شهرهای جنوبی استان برای بررسی و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا و عوامل مؤثر بر افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

دکتر لطفی اضافه کرد: عادی انگاری و سهل انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یافته و این موضوع نتیجه‌ای جز چرخش گسترده ویروس در خانواده‌ها و سطح جامعه ندارد که سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان و جان باختگان ناشی از ویروس کرونا و مواجهه با موج سهمگینی از این بیماری در استان می‌شود.

error: Content is protected !!