آمادگی واگذاری پایگاه‌های مدیریت بحران تهران برای واکسیناسیون

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت: به‌ منظور همیاری با مجموعه‌ درمان در مبارزه با موج جدید کرونا و کاهش آلام شهروندان عزیز شهرداری تهران همچون گذشته اعلام آمادگی می‌نماید که در صورت نیاز، تمامی پایگاه‌های مدیریت بحران سطح شهر را جهت رسیدگی به بیماران سرپایی و تسریع در روند واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

کشور در هفته‌های اخیر با پیک پنجم شیوع کرونا مواجه شده و براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۲۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

از دیروز تا امروز ۳۱ تیر و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۳۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۴۰ نفر رسید و در مجموع ۸۸ هزار و ۶۳ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
تاکنون سه میلیون ۲۰۴ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۶۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین ۲۸ تیر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اعلام بستری شدن بیش از هشت هزار بیمار کرونایی و ۲۰ هزار مراجعه سرپایی، این آمار را دو رکورد برای استان تهران دانست و تعطیلات یک هفته‌ای پیش رو را ناشی از همین شرایط جدید عنوان کرد.

error: Content is protected !!