آمار بستری بیماران کرونایی در قائمشهر دو برابر شد

دکتر محمد گران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر بستری هستند ، افزود : این در حالی است که تا سه روز پیش ۳۰ بیمار در این بیمارستان ها بستری بودند.

وی با اعلام اینکه روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های این شهرستان همچنان رو به افزایش است، گفت : متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تنها در روز گذشته ۱۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری شدند.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با ابراز تاسف از رعایت نشدن کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تالارهای عروسی، رستوران ها، اماکن و سالن های ورزشی و فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی و دیگر تجمعات ، افزود: با توجه به اینکه آموزش های لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی به متولیان این اماکن ارائه شده است ، اما متاسفانه شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تجمعات در این مکان ها هستیم.

وی با اعلام این که طی سه روز گذشته چهار واحد عرضه مواد غذایی شهرستان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد ، ادامه داد : با دستور دادستانی نسبت به پلمب این واحدها اقدام کرده ایم بنابراین از اصناف و مردم می خواهیم تا شیوه نامه ابلاغی را رعایت کنند.

دکتر گران با اشاره به تداوم وضعیت نارنجی کرونایی در شهرستان قائمشهر ، گفت : از مردم و اصناف خواهش می کنم تا برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

وی با اعلام این که مرحله دوم واکسن کرونا چینی به قائمشهر رسیده است ، افزود : هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر واقع در جنب پل تلار مرحله دوم این واکسن برای افراد بالای ۷۰ سال در حال تزریق است.

طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، قائمشهر یکی از سه شهرستان مازندران است که در وضعیت نارنجی باقی مانده است. آمل و نور دیگر شهرستان های دارای وضعیت نارنجی مازندران هستند. 

اگر چه سامانه ماسک رنگ کرونایی ۱۹ شهرستان دیگر مازندران را زرد ارزیابی کرده است ، ولی آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که شیوع کرونا در این استان روند افزایشی گرفته و تعداد بیماران بستری طی یک هفته گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

error: Content is protected !!