آمار بیماران بستری کرونایی مازندران سه رقمی شد

به گزارش ایرنا ، بر اساس تازه ترین اطلاعیه دانشکاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل، شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های استان با کاهش ۴۳ درصدی به کمتر از یکهزار نفر رسیده است.

بر اساس این اطلاعیه که عصر امروز سه شنبه منتشر شد، هم اکنون ۹۲۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۴ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد ۱۴۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های سطح استان بستری شدند و ظرف همین مدت تعداد ۲۳۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

این مسئله نشان از پیشی گرفتن روند ترخیص بیماران بستری شده برابر بیماران جدید دراستان مازندران دارد که در هفته های نخست اوج گیری همه گیری ویروس برعکس بود.

موج چهارم ویروس کرونا به طور رسمی از هفته دومفروردین در مازندران کلید خورد و تا ۲۸ فروردین ظرف مدت سه هفته با بستری یکهزار و ۶۴۴ بیمار کووید۱۹ به اوج خود رسید.

مازندران تا کنون چهار موج پاندمی ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است و در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مازندرانی بر اثر این بیماری حان خود را از دست دادند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر طی موج چهارم همه گیری کرونا بوده است.

error: Content is protected !!