آمار جان باختگان کرونا در اردبیل به بیش از ۱۹۰۰ نفر رسید

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، وضعیت کرونا در اردبیل را نگران‌کننده و خطرناک دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و اگر به همین صورت وضعیت ادامه یابد در هفته آینده میزان بستری به ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر رسیده و تلفات هم به‌شدت افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه تالارها بسته شده ولی در داخل منازل شاهد برگزاری مراسم هستیم، افزود: موج ویروس جدید دلتا خطرناک در سنین پایین هم شایع شده و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به واکسیناسیون سنین مختلف در استان اشاره کرد و گفت: ۴۰ مرکز بهداشتی در شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۰ سال و دارای اولویت را دارند.

حبیب زاده تصریح کرد: ۱۸۲ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که ۴۰ هزار نفر از این جمعیت هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند و برای ۱۴۱ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست داده اند و ۷۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۹ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۱۲ نفر بیمار جدید بستری شده و روند درمان ۷۳ بیمار بهبود یافته کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل رشد قابل توجهی دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد تخت خالی در بیمارستان‌ها نخواهیم داشت.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

error: Content is protected !!