آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در هند به سطح هشدار رسید

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استریت تایمز سنگاپور، در شبانه روز گذشته با ثبت ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، محدودیت ها و دورکاری مشاغل در ماه آوریل به این کشور باز می‌گردد.

ایالت ماهاراشترا که بمبئی کانون تجاری هند در آن واقع است و ۱۵ درصد از فعالیت های اقتصادی این کشور را در اختیار دارد، تمامی خدمات غیرضروری را از روز دوشنبه / ۵ آوریل از ساعت ۸ شب به بعد به حالت تعلیق در می آورد.

این ایالت به کانون جدید شیوع ویروس تبدیل شده و ۵۷ درصد از موارد ابتلای جدید و ۴۷ درصد موارد مرگ و میر در ۱۴ روز گذشته در این ایالت ثبت شده است.  

از بخش خصوصی هم خواسته شده تا از منزل کار کنند و تنها مجوزهایی برای رفتن به بانک یا تبادل سهام داده شده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: براساس اطلاعات وزارت بهداشت دولت فدرال هند، روز دوشنبه ۱۰۳ هزار و ۵۵۸ مورد ابتلای جدید در کشور گزارش شد. نارندرا مودی نخست وزیر هند در بیانیه آخر هفته اعلام کرد ” آمار هشدار دهنده از افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن در کشور گزارش شده است.” 

در حالی که موارد ابتلا در پنج ایالت در میانه انتخابات محلی بالا می رود، هزاران نفر در پویش ها و تجمعات ازدحام می کنند و  در شمال ایالت اوتاراخاند در کناره رودخانه گنگ صدها هزار نفر زائر هندو در حال انجام فرایض دینی دیده می شوند. 

محدودیت های جدید بر بانک مرکزی هند فشاری مضاعف وارد خواهد کرد که قرار است از روز دوشنبه تا چهارشنبه درباره سیاست های پولی تصمیم بگیرد.

در پایان این گزارش آمده است: بیش از نیمی از ظرفیت تخت های بیمارستان های دولتی پر شده و مقامات هشدار  دادند که سیستم بهداشت و درمان طی ۱۵ تا ۲۰ روز اشباع خواهد شد مگر آنکه آمار رشد به طرز قابل ملاحظه ای کنترل و کم شود. تا کنون ۷۵ میلیون نفر از جمعیت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی کشور هند واکسینه شدند. 

error: Content is protected !!