آمار مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه ۴۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، دکتر «محمود کریمی» روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به شیب تند شیوع ویروس کرونا در  ساوه و زرندیه، وضعیت این شهرستان ها به نارنجی تغییر کرد و اکنون شاهد موج جدید هستیم.
وی بیان کرد: براساس آمارها موارد مثبت ابتلا به این ویروس در هفته دوم فروردین ماه نسبت به هفته نخست ۴۳ درصد و موارد بستری نیز ۳۵ درصد افزایش یافته است.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی در ادامه از افزایش ۱۰۸ درصدی موارد سرپایی ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان های ساوه و زرندیه خبر داد.
کریمی عنوان کرد: بر اساس مصوبات قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه فعالیت تمام پاساژها و بازارهای مسقف و همچنین گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار از فردا ۱۵ فروردین تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.
وی از تعطیلی تالارها، باشگاه‌های ورزشی و آرامستان‌ها خبر داد و گفت: اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها نیز باید با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت کنند و جلسات اداری نیز با حضور حداکثر ۱۵ نفر برگزار شود و ادارت نیز باید با ظرفیت یک سوم پرسنل خود فعالیت داشته باشند و سایر نیروها را به صورت دورکار تعیین کنند.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: مراسم های مذهبی از جمله نماز جمعه در ساوه و زرندیه و همچنین بازار روزها نیز تعطیل می‌شوند.
وی گفت: تیم‌های مشترک بازرسی با حضور نیروی انتظامی و بهداشت تشکیل شده اند و با واحدهای صنفی که جدیت لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته باشند، افراد بدون ماسک که در اماکن عمومی حضور می یابند و همچنین مبتلایان مثبتی که قرنطینه را بشکنند، برخورد قانونی خواهند کرد.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون افزون بر ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر در ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شدند و در همین مدت ۳۲۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

error: Content is protected !!