آمار کرونا در استان بوشهر صعودی است/ ۳۰ هزار مبتلا و ۹۴۰ فوتی

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: از ابتدای شناسایی اولین موارد کرونا در کشور تاکنون جنین وضعیتی وجود نداشته است و تعداد ابتلاء و بستری‌های کرونایی روز به روز در حال افزایش و اوج‌گیری است.

در شرایطی که با مقداری مدیریت و سپردن امور به کارشناسان می‌شد از فرصت تعطیلات نوروز برای کاهش چشمگیر تلفات و بستری‌های کرونایی استفاده کرد ولی برعکس، این ایام زمانی برای اوج‌گیری بیماری شد.

در حالی که بستری‌های کرونایی استان بوشهر به زیر ۱۰۰ نفر و حتی به حدود ۵۰ نفر رسیده بود و تلفات روزانه نیز بین صفر و یک جابجا می‌شد، با وضعیت جدید شاخص‌هایی همچون ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی با جهش جدی روبرو بوده است.

تعداد بستری‌های کرونایی استان بوشهر از ۴۰۰ نفر بیشتر شده و حالا بسیاری از بیمارستان‌های استان در حال تکمیل شدن هستند و تخت خالی برای بستری‌های جدید وجود ندارد.

این شرایط باعث شده است تا همه تخت‌های درمانی استان برای میزبانی از بیماران کرونایی بسیج شوند و حداکثر ظرفیت که گفته می‌شود حدود ۷۰۰ تخت است برای این منظور اختصاص یابد که باز هم کم خواهد بود.

در این شرایط آماده‌باش برای ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی نیز داده شده است ولی استقرار این بیمارستان‌ها و حضور متخصصان و پرستاران در این بیمارستان‌ها نیز سختی‌ها خاص خود را خواهد داشت.

افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همچنان شاهد روند صعودی شیوع کرونا در استان بوشهر هستیم و روزانه موارد ابتلاء، بستری و فوتی کرونا در حال افزایش است.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه راهی جز رعایت پروتکل‌ها نداریم، تصریح کرد: روز به روز شاهد افزایش موارد بدحال کرونایی در استان هستیم و می‌طلبد که مردم بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند.

وی دورهمی‌ها و تجمعات را یکی از مهمترین دلایل شیوع کرونا دانست و ادامه داد: از همه مردم خواهش داریم که از حضور در جشن‌های عروسی و مراسم عزا و تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند.

۳۰ هزار مبتلا و ۹۴۰ فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۴۳۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۵۸ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بوده و ۲۴ نفر در وضعیت حاد بیماری هستند.

کشمیری از فوت چهار بیمار دیگر کرونایی در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در استان بوشهر تا کنون ۹۴۰ نفر به علت ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی به افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مدیریت بحران کرونا ضعیف است

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت مدیریت بحران کرونا در کشور گفت: متأسفانه برخی تصمیمات غلط باعث شده تا این وضعیت را در کشور شاهد باشیم.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: در شرایطی که همه کارشناسان و وزارت بهداشت در ایام نوروز بر مدیریت وضعیت تاکید داشتند، تصمیمات شخص رئیس جمهور باعث بروز وضعیت فعلی شده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز می‌شد با استفاده از این فرصت مناسب موارد ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی را به شدت پایین آورد و حتی به صفر رساند ولی تصمیمات اشتباه باعث فاجعه‌ای شده است که روزانه صدها نفر را از دست می‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود همه امکانات برای مقابله با شیوع کرونا و درمان افرادی که درگیر بیماری هستند به کار گرفته شود تا بیش از این خسارت جانی نداشته باشیم.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شد و افزود: همه باید تا حد امکان در خانه بمانیم و از حضور در مراسم و تجمعات پرهیز کنیم تا این پیک بیماری را نیز پشت سر بگذاریم.

افزایش تخت‌های درمان کرونا

استاندار بوشهر از برنامه‌ریزی و تلاش جدی برای افزایش تخت‌های بستری بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی خبر داد و بیان کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر موظف است ۴۰ تخت به ظرفیت بستری‌های درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی بیافزاید.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر همکاری بیشتر بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر برای پذیرش بیماران بستری کرونایی افزود: نیروی هوایی بوشهر باید ۶۰ تخت با تجهیزات کامل به بخش کرونایی اختصاص دهد و درمان این بیماران در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان صنعت نفت شهرستان جم و تأمین اجتماعی عسلویه در پذیرش بیماران کرونایی خدمات قابل توجهی ارائه می‌کنند تصریح کرد: مرکز درمانی پایگاه دریایی بوشهر موظف است نیروهای درمانی و پرستار بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را تأمین کند و در حوزه سلامتی نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.

آماده‌سازی بیمارستان صحرایی

استاندار بوشهر، با تاکید بر آماده سازی بیمارستان‌های صحرایی با تجهیزات کامل درمانی افزود: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و ستاد بحران استان بوشهر موظف هستند ۲ بیمارستان صحرایی برای راه‌اندازی آماده کنند.

گراوند تأمین تجهیزات سرد کننده بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان بخش خصوصی از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: شیب صعودی بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر سبب افزایش نگرانی‌ها شده و روند خطرناکی برای استان بوشهر رقم زده است.

اعمال محدودیت‌های جدید در استان

از صبح امروز (شنبه) محدودیت‌های جدیدی در استان بوشهر اعمال خواهد شد و طی هفته جاری بسیاری از ادارات با بخشی از ظرفیت خود کار خواهند کرد.

استاندار بوشهر از اعمال محدودیت‌های جدید در این هفته خبر داد و اضافه کرد: طی هفته جاری دستگاه‌های اجرایی مرکز شهرستان‌های قرمز این استان با یک سوم ظرفیت نیروهای خود فعالیت خواهند کرد.

گراوند با اشاره به اینکه کارکنان غیر ساکن حق حضور در محل کار خود را ندارند افزود: خدمات فاقد فوریت در ادارات ارائه نمی‌شود و باید تجمع و تردد ارباب رجوع کاهش یابد.

وی از لغو شدن نشست‌‎ها، مأموریت‌ها، بازدیدهای مدیران و کارکنان اداری به مرکز استان‌‎ها و شهرستان‎‌ها خبر داد و افزود: با ایجاد میز خدمت باید خدمات به صورت غیرمستقیم به مردم ارائه شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها شامل مراکز بهداشتی و درمانی، نیروهای نظامی و انتظامی نمی‌شود.

error: Content is protected !!