آیا سرایت و بیماری زایی کرونا در روزهای سرد افزایش می یابد؟

 معاون فنی علوم پزشکی گیلان گفت: اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد.

دکتر مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران، ویروس هایی که باعث عفونت های دستگاه تنفسی می شوند را سرمادوست دانست و اظهار کرد: ویروس هایی مانند کرونا و آنفلوانزا در هوای سرد فعالیت و سرایت بیشتری دارند.

وی با اشاره به رفتارهای عجیب ویروس کرونا طی ماه های اخیر، افزود: اگرچه کرونا نشان داده می تواند در فصول گرم سال هم انتقال داشته باشد و بیماری زایی ایجاد کند، اما مانند سایر ویروس های حاد تنفسی، در فصل سرد فعالیت و سرایت بالایی دارد و می تواند بیماری زایی شدیدتری داشته باشد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر احتمال سرد شدن هوا و بارش برف و باران اشاره کرد و گفت: اگر مردم در روزهای سرد پیش رو از خودشان محافظت نکنند و ایمنی بدنشان کاهش یابد، شانس ابتلا به عفونت های حاد تنفسی به ویژه کرونا در آنان افزایش می یابد.

نوروزی، از مردم خواست حتما در زمان بارش برف و باران در خانه بمانند و از تردد در هوای سرد خودداری کنند و متذکر شد: مردم شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نکنند و مواد غذایی ویتامین دار به ویژه میوه جات و سبزی جات را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۰۳ بیمار جدی کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۳ بیمار کرونایی بستری در سطح استان داریم که حال ۲۰ درصد این بیماران وخیم است.

error: Content is protected !!