ابراز نگرانی معاون استاندار مازندران از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسین حسن‌نژاد روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بر ضرورت رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی تاکید کرد و از مدیران تمامی دستگاه های اجرایی هم خواست تا بر رعایت این دستورالعمل ها در مجموعه تحت مدیریتشان نظارت داشته باشند.

وی با اعلام این که دید و بازدیدهای نوروزی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است ، از مدیران و کارکنان خواست تا از این کار به صورت جدی پرهیز کنند.

حسن نژاد گفت : مدیران باید الگوی رفتاری برای مقابله با ویروس کرونا و همه زمینه های دیگر باشند که در شرایط کنونی یه اصل محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جلسات دستگاه های اجرایی باید به صورت ویدئو کنفرانس و با کمتر از ۱۰ نفر برگزار شود، افزود : باید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی سطوح جامعه اجرایی شود.

معاون استاندار مازندران با اظهار این که رعایت پروتکل های بهداشتی از آخرین ماه سال قبل و همزمان با خریدهای شب عید کاهش یافته و در دید و بازدید های ایام نوروز شدت گرفت ، هشدار داد : اگر مردم استفاده درست از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند ، مازندران وارد موج جدید همه گیری کرونا  خواهد شد.

وی با بیان اینکه کسانی که به مسافرت رفتند به مدت یک هفته خود را قرنطینه کنند ، تاکید کرد : با توجه به سرعت شیوع ویروس کرونا ، مردم به دید و بازدید خانوادگی نروند.

حسن نژاد با اشاره به اینکه طبق آمار جا به جایی درون استانی در تعطیلات نوروزی بیشتر از خارج استانی بود ، گفت : نتایج سفرهای نوروزی هفته آخر فروردین مشخص می شود .

وی اعمال محدودیت ها در استان را مبتنی بر رنگ بندی دانست و افزود :اعمال محدودیت ها بر اساس رنگ بندی در همه شهر ها طبق مصوبات ستاد کرونا اجرایی می شود.

مازندران که با رنگ بندی زرد و آبی وارد سال ۱۴۰۰ شده بود ، اکنون فاقد رنگ آبی است و به جای آن یک شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی دارد.

error: Content is protected !!