احتمالا پیک های شدید تر از موج پنجم کرونا را تجربه خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریان پور بعدازظهر جمعه در حاشیه بازدید کمیسیون بهداشت و درمان از بیمارستان‌های گلستان اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا استان‌های شمالی از جمله گلستان به شدت گرفتار شده و به دلیل تداوم مسافرت‌ها باعث شد این پیک مستمر باشد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: زیرساخت‌های بیمارستان‌ها برای تعدادی مشخص از بیماران آماده شده اما در شرایط کرونا با حجم بالای مراجعات روبرو شدند به عنوان مثال ظرفیت بیمارستان کلاله ۵۰ تخت است اما در روزهای کرونایی تعداد پذیرش بیمار در این بیمارستان به ۱۸۰ نفر هم رسید.

وی گفت: قاعدتاً ظرفیت بیمارستان‌ها جوابگو نبوده و اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شده تا حدودی توانست زیرساخت‌ها را بهبود دهد.

آریان پور ادامه داد: در یک سال گذشته دستگاه‌های سی تی اسکن، اکسیژن ساز، تانک اکسیژن و غیره به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه شده و وضعیت قطعاً نسبت به سال قبل بهتر شده است اما ما باید آینده نگر باشیم زیرا ممکن است در ماه‌های آینده وضعیت بدتری را نسبت به پیک پنجم تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن در پیک‌های آتی تعداد بیماران افزایش یابد، گفت: بازدید کمیسیون وزارت بهداشت و انعکاس آن می‌تواند تا حدود زیرساخت‌های بیمارستان‌ها را ارتقا دهد.

error: Content is protected !!