احتمال بروز موج پنجم کرونا به دلیل شیوع ویروس هندی در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند ظهر شنبه در هفتاد و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس استان کرمان با اشاره به حجم بالای مراودات دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با کرمان اظهار کرد: در برخی مناطق الزام چندانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و این وضعیت می‌تواند منجر به بروز شرایط سخت در استان کرمان شود.

وی با هشدار در خصوص اینکه احتمال بروز وضعیت نگران کننده در کرمان وجود دارد، ادامه داد: فرمانداران ریگان، فهرج، قلعه‌گنج، منوجان و رودبار جنوب باید به شدت رفت و آمدها را کنترل کنند.

زینی وند با تاکید بر اینکه نباید توقع گشایش چندانی از ستاد استانی کرونا داشت گفت: در صورتی که هفته آینده شاهد بازگشت شرایط دشوار به استان کرمان باشیم دیگر پروتکل اعلامی ستاد ملی در خصوص بازگشایی را رعایت نکرده و آنها را کنار می‌گذاریم.

وی گفت: در صورت تغییر رنگ بندی به سمت وضعیت بدتر، پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی کرونا را سخت گیرانه تر از قبل اجرا می‌کنیم و بنا به شرایط تصمیم اقتضایی برای محدودیت‌ها اتخاذ می‌کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت در خصوص بروز موج پنجم کرونا به دلیل چرخش ویروس هندی و آفریقایی افزود: فرمانداران بم، جیرفت و سیرجان اجازه عادی سازی و برگزاری دورهمی ها را ندهند.

وی با اعلام موافقتش برای بازگشایی سختگیرانه رستوران و فضای باز تالارهای پذیرایی تاکید کرد: برای این منظور باید در زمینه رعایت پروتکل‌ها از تالاردارها تعهد گرفته شود.

error: Content is protected !!