احتمال مرگ مردان بر اثر کرونا، ۲ برابر زنان

بر اساس تحقیقات بخش مراقبت‌های ویژه، احتمال مرگ مردان بر اثر کرونا، دو برابر زنان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، محققان علوم پزشکی در بیمارستان تونگرن Tongren در پکن، در چین، اعلام کردند احتمال ابتلای مردان و زنان به بیماری کرونا، یکسان است، ولی مردان، بیشتر از زنان در خطر عوارض شدید بیماری و مرگ ناشی از آن قرار دارند.

همه گیری جهانی کرونا نشان داده که افراد سالخورده و برخی گروه‌های خاص از بیماران، بیشتر در خطر عوارض ناشی از کرونا قرار دارند، ولی محققان چینی، نخستین بار، عوارض این بیماری را در گروه‌های جنسی مردان و زنان، مقایسه کرده اند.

دکتر جین کویی یانگ و همکارانش ‌گفتند: در اوایل ژانیه، دریافتیم شمار مردانی که بر اثر کرونا می‌میرند، بیشتر از زنان است؛ و این پرسش برای ما ایجاد شد که آیا مردان، بیشتر از زنان در خطر مرگ ناشی از کرونا قرار دارند؟
این محققان با بررسی پرونده بیش از یک هزار و ۵۶ بیمار دریافتند عوارض بیماری در مردان و زنان، یکسان نیست.

آنان همچنین پرونده مربوط به ۵۲۴ بیمار مبتلا به سارس را در سال ۲۰۰۳ بررسی کردند و دریافتند بیش از ۷۰ درصد از جان باختگان را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، این مطالعه نشان می‌دهد در بخش مراقبت‌های ویژه، باید اولویت‌ها را در نظر گرفت و بر این اساس، شاید بتوان گفت مردان بیمار سالخورده، در اولویت مراقبت قرار داشته باشند.

error: Content is protected !!