احتمال مواجه شدن‌ با پیک جدید کرونا/واکنش به واکسیناسیون بچه ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک عشرتی، در گفتگو با شبکه خبر، افزود: ممکن است با وجود سویه‌های جدید لامبدا و میو و سرایت پذیری بالاتر آنها، پیک جدیدی از کرونا را تجربه کنیم، اما در صورت جهش‌های با سرایت پذیری کمتر ممکن است پیک جدیدی در راه نباشد.

وی ادامه داد: با جدی گرفتن واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان در مقابل پیک جدید کرونا آمادگی لازم را کسب کرد.

عشرتی با بیان اینکه تزریق واکسن مهم‌تر از اثربخشی آن است، گفت: اثربخشی واکسن برای سیاست گذار مهم‌تر است تا افراد. برای افراد تزریق آن مهم‌تر است.

وی افزود: هم اکنون واکسن‌هایی در کشور تزریق می‌شود که سلامت آنها را وزارت بهداشت تضمین کرده است.

این اپیدمیولوژیست گفت: به تأخیر انداختن واکسیناسیون خطر ابتلاء به بیماری را بیشتر می‌کند.

عشرتی درباره اینکه چه کسانی از دریافت واکسن کرونا مستثنی هستند، افزود: کسانی که در زمان تزریق واکسن کرونا بیماری فعال دارند مانند کسانی که تب دارند باید یک ماه بعد واکسن را دریافت کنند. خانم‌های باردار بعد از ۱۲ هفتگی زمان بارداری می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

این اپیدمیولوژیست گفت: افراد دارای توده بدنی زیاد (چاق و خیلی چاق) در معرض اشکال شدید بیماری هستند و باید حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی توصیه کرد در صورت وارد شدنِ واکسن آنفلوانزا گروه‌های خاص نوع جدید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

عشرتی درباره واکسیناسیون بچه‌ها افزود: منتظر تصمیم کمیته واکسیناسیون کشوری هستیم.

وی درباره پایان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا گفت: طبق برنامه ریزی ها، تا نیمه دوم آبان باید به پوشش مناسب واکسیناسیون بالای ۸۰ درصدی گروه‌های هدف (بالای ۱۸ سال) برسیم. ایمنی با دریافت دو دوز واکسن کرونا حاصل می‌شود

عشرتی افزود: دستورالعملی برای تزریق دوز سوم واکسیناسیون نداریم.

error: Content is protected !!