اختصاص کد ویژه برای ارایه مشاوره به کادر درمانی به دنبال شیوع کرونا

مبارزه با کرونامعاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی بخش ویژه مشاوره برای کادردرمانی کشور در سامانه تلفنی ۱۴۸۰ به دنبال شیوع کروناویروس خبر داد.

مجید رضازاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گزینه‌ای در خط ۱۴۸۰ همزمان با شیوع کروناویروس در کشور از سوی سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است که افراد می‌توانند در صورت احساس اضطراب و نگرانی ناشی از شیوع این بیماری از آن استفاده کنند، گفت: در عین حال کادر درمان نیز در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و اضطراب ناشی از احتمال ابتلا به بیماری و انتقال آن به خانواده، پوشیدن ماسک و عینک و گان و سایر تجهیزات در زمان طولانی، ساعت کار طاقت فرسا و موارد دیگر  سبب اضطراب، موجب افسردگی و فرسودگی شغلی کادر درمان شامل پزشک پرستار بهیار و سایر کارکنان واحد درمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این منظور مشاوران و روانشناسان خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی  آمادگی ارائه خدمات روانشناختی به این عزیزان را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب دارند، اظهار کرد: این خدمات ابتدا در اختیار همه گروه‌های مردم قرار داشت و به شکل عمومی به خدمت رسانی مشغول بود، اما بعد از مشاهده نیاز کارد درمان به دریافت مشاوره‌های روانشناسی به دلیل ارتباط مستقیم با افراد درگیر این بیماری، کد ویژه‌ای نیز برای این افراد در خط ۱۴۸۰ درنظر گرفته شد. به این ترتیب درمانگران با استفاده از کد ویژه خودشان مشاوره مخصوصی را دریافت کنند.

رضازاده در ادامه با بیان اینکه این افراد به دلیل مواجهه با بیمار و بیماری، دوری از خانواده و نگرانی بابت این مساله و… با مشکلات جدی‌تری روبرو هستند، توضیح داد: مشاوره ویژه‌ای که برای این افراد در نظر گرفته شده است شامل پیگیری مشاوره است. در واقع اگر این افراد نیاز به مداخلات تکمیلی داشته باشند به مراکز مشاوره داوطلب سازمان بهزیستی کشور ارجاع داده می‌شوند و از این طریق پیگیری می شوند و دفعات مشاوره آنها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط کشور امکان مشاوره حضوری به این عزیزان وجود ندارد و پیگیری‌ها نیز به شکل تلفنی ادامه پیدا خواهد کرد. به این ترتیب در صورت وجود مشکلات و اختلالات روانی ناشی از این بحران مشاوره مستمر و پیگیری درمان صورت خواهد گرفت.

error: Content is protected !!