اخذ تاییدیه کیفیت ومجوزتولید کیت تشخیص مولکولی کرونا دربیمارستان ناجا

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ‌دکتر “رضا محمدی” روز یکشنبه گفت: هزینه بالای تامین کیت های تشخیص کرونا از یک سو و طولانی شدن فرآیند تشخیص، متخصصان و کارشناسان بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ناجا را برآن داشت تا با تکیه بر دانش و امکانات موجود ضمن آماده سازی بسترهای آزمایشگاهی، تلاش برای طراحی کیت تشخیص مولکولی  COVID-۱۹ RT-PCR KIT تا خودکفایی در تولید را آغاز کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداد ناجا ادامه داد: بر همین اساس، طراحی و ساخت کیت مولکولی تشخیص ویروس کرونا بر پایه RT-PCR و با دقت بالا، مرداد ماه سال گذشته در قالب طرح پژوهشی در شورای پژوهشی مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداد ناجا به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در نهایت با موفقیت متخصصان و کارشناسان آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) ناجا در ساخت این کیت تشخیصی، پیگیری ها برای اخذ تایید علمی و مجوز تولید آن در دستور کار مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداد قرار گرفت.

اخذ تاییدیه کیفیت ومجوزتولید کیت تشخیص مولکولی کرونا دربیمارستان ناجا

دکتر محمدی با اشاره به اینکه کیفیت و کارایی کیت تشخیص ویروس کرونا سال گذشته به تایید موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع رسیده بود، ادامه داد: مرکز تحقیقات کاربردی معاونت بهداد ناجا موفق شد تایید کیفیت و مجوز تولید کیت تشخیص مولکولی کرونا را پس از طی مراحل راستی آزمایی از اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت دریافت کند.

 وی صرفه جویی در هزینه ها، تسریع روند جوابدهی آزمایش ها و تسهیل روند درمان را از جمله امتیازهای خودکفایی در تولید کیت تشخیص کرونا ذکر کرد و ضمن تشکر از حمایت های معاونت بهداد ناجا، تلاش و جدیت مسئولان و کارشناسان آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) ناجا به ویژه “محمد پنجی” مجری این طرح پژوهشی را قابل تقدیر دانست.

error: Content is protected !!