ادامه تعطیلی های کرونایی برخی گروه های شغلی در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با اشاره به اول شهریور و روز پزشک، اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته کادر درمان و نظام سلامت برای مقابله با کرونا از جان خود نیز گذشتند.

وی در ادامه به همراهی و مشارکت خوب مردم و اصناف در اجرای محدودیت‌های جدید اشاره کرد و افزود: قطعاً مقابله و کنترل ویروس کرونا بدون مشارکت شهروندان و اصناف ممکن نخواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها اجرای محدودیت‌های جدید با ۸۰ درصد موفقیت در ممانعت از ترددهای بین استانی همراه بوده است، گفت: اولویت دولت به حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ایجاد مشکل در کسب و کارها است.

وی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای ادامه منع فعالیت برخی گروه‌های شغلی، اضافه کرد: محدودیت تردد بین استانی و تعطیلی برخی مشاغل همانند تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی ادامه دارد.

زارع در ادامه بر ضرورت اهتمام فرمانداران، مدیران مرتبط همچون دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی برای اجرای مصوبات با همراهی مؤثر اصناف تأکید کرد و تصریح کرد: شهروندان نیز باید با جدیت بیشتری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در مراکز واکسیناسیون به ویژه در شهر رشت، اظهار کرد: انتظار می‌رود علوم پزشکی با توزیع درست واکسن در مراکز پیش بینی شده این مشکل را حل و در تزریق دُز دوم واکسن نیز شرایط مطلوب‌تر فراهم کند.

استاندار گیلان خواستار از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مراکز واکسیناسیون شد و گفت: تسهیل واکسیناسیون یکی از مؤلفه‌ها کنترل ویروس کرونا و کاهش تعداد ابتلاها و بستری و فوتی‌ها است.

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه زمان بازگشایی مدارس و استفاده حداکثری از بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: رئیس‌جمهوری حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان، معلمان و والدین را از اولویت‌ها دانستند و برگزاری حضوری برخی از دروس را منوط به بررسی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها با تصمیم ستاد ملی کردند.

error: Content is protected !!