ادامه طوفان کرونا در سیستان و بلوچستان/ جای نظارت به شدت خالی است

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها در حالی شاهد افزایش تعداد فوتی‌ها و آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم که اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان عملیاتی نشده است.

گویا مسئولان استان سیستان و بلوچستان از هم اکنون به استقبال تغییر دولت رفته‌اند و به کلی وظایف خود را فراموش کرده‌اند به گونه‌ای که حتی به همان چند اظهار نظر کلی خود در ستاد مبارزه با کرونا استان نیز عمل نمی‌کنند.

ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان در حالی در تاریخ ۲ تیر ماه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و طبق دستور استاندار سیستان و بلوچستان با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا مراکز تجاری، بازار، بوستان‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان زاهدان تا اطلاع بعدی تعطیل است که با توجه به پایش ای میدانی خبرنگاران مهر و همچنین گزارش‌های مردمی اعمال این محدودیت‌ها تنها در حد همین خبر خلاصه شده است.

محمد ارباب یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این روزها محدودیت‌های کرونایی به هیچ عنوان در شهر زاهدان اجرایی نمی‌شود به گونه‌ای که روز گذشته بسیاری از اصناف و همینطور تقریباً همه بوستا ن‌های شهر زاهدان باز بودند.

وی با تاکید بر اینکه به شدت جای خالی نظارت احساس می‌شود، افزود: قطعاً اگر بر نحوه عملکرد اصناف نظارت دقیق‌تری انجام شود جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا گرفته می‌شود.

این شهروند زاهدانی گفت: اصناف هم با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور مجبور به فعالیت هستند، اما اگر برای مدتی با ستاد کرونا همکاری داشته باشند، جلوی بسیاری از افسوس‌ها در آینده گرفته می‌شود.

ادامه طوفان کرونا در سیستان و بلوچستان/ جای نظارت به شدت خالی است

فعالیت شبانه اصناف در سایه بی توجهی نهادهای نظارتی

علیرضا خرم یکی دیگر از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان این روزها در سایه غفلت مسئولان به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه علاوه بر اینکه مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بسیار از صاحبان اصناف نیز به محدودیت‌ها پایند نیستند و فعالیت خود را به صورت شبانه و یا مخفیانه ادامه می‌دهند.

این شهروند زاهدانی گفت: اگر عصرها به بازار «چهار راه رسولی» و یا بازار مرکزی زاهدان مراجعه کنید شاهد فروشگاه‌هایی هستیم که کرکره خود را مقداری پایین آورده‌اند، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این اقدام کسبه شهر زاهدان در حالی انجام می‌شود که نهادهای نظارتی معمولاً در این ساعت‌ها دیگر فعالیت نمی‌کنند و برخی از افراد سودجو نیز از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

شرایط کرونایی در استان سیستان و بلوچستان این روزها بسیار خطرناک شده و برای چند روز متوالی تعداد مبتلایان چهار رقمی و به گفته مسئولان همه تخت‌های بیمارستانی در استان پر شده است.

ادامه طوفان کرونا در سیستان و بلوچستان/ جای نظارت به شدت خالی است

ادامه رکوردشکنی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان / ‏‬ شناسایی ۱۱۰۳ مورد جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز با افزایش یک هزار و ۱۰۳ مورد جدید ۵۰ هزار و ۹۰۳ در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: از مجموع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی یک هزار و ۵۱۵ نفر از هم استانی‌های عزیز با وجود دریافت خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که هفت نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم اینک ۲۶۵ بیمار مبتلا به کرونا و ۴۴۲ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان بستری هستند که بیشترین تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

وی تصریح کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها است.

این در حالی است که مسئولان سیستان و بلوچستان این روزها در حالی به راحتی اعلام می‌کنند بیشتر موارد شناسایی شده در استان از نوع جهش یافته است که رسانه‌ها و خصوصاً خبرگزاری مهر پیش از این در خبرها و گزارش‌های خود از جمله گزارشی با عنوان «خطر کرونای هندی بیخ گوش سیستان و بلوچستان / مسئولان همچنان منفعل» در این خصوص هشدار داده بودند.

نکته عجیب اینجا است که مسئولان سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با چند کشور به عنوان پیشانی مبارزه با گسترش ویروس‌های جهش یافته از جمله ویروس هندی در کشور تاکنون هیچ اقدام عملیاتی غیر از چند اظهار نظر کلی برای مدیریت این بحران انجام نداده‌اند.

error: Content is protected !!