ارائه خدمات به بیش از ۸۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: کرونا همچنان سیر صعودی دارد.

وی افزود: متأسفانه روند افزایش کرونا به رفتار شهروندان و بسترهای آنها سرهایی که آنها برای انتشار این بیماری فراهم می‌کند نزولی و صعودی شدن این روند بستگی به رفتار شهروندان دارد.

حیدرزاده با بیان اینکه هنوز بسیاری از اماکن باز است و مردم بدون استفاده از ماسک در سطح شهر مشاهده می‌شوند، تاکید کرد: قطعاً این نوع رفتارها نتایج خود را در روزهای آینده با افزایش تعداد بیماران به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه دورهمی های افطاری و حضور غیر ضروری در سطح شهر سبب ادامه دار شدن این روند می‌شود، افزود: مراسم ماه مبارک رمضان در صورت برگزاری باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۵۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند، گفت: ۲۳۰ نفر از این افراد طی شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی به ارائه خدمات ۸۰۰ بیمار سرپایی نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه کادر درمان و پرستاران ما خسته هستند از شهروندان درخواست می‌کنیم جز در مواقع ضروری از خانه‌ها خارج نشده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی و مهمانی در ماه مبارک رمضان نیز جداً خودداری کنند.

error: Content is protected !!