از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

برخی نوشیدنی ها زمانی که در کنار تغییرات سالم سبک زندگی به کار گرفته شوند، برای کاهش وزن نسبت به نمونه های دیگر کارایی بیشتری دارند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “هلث لاین”، نوشیدنی هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی های سرشار از پروتئین نشان داده اند که سوخت و ساز را افزایش داده، احساس سیری را تقویت کرده و گرسنگی را کاهش می دهند، که تمام این موارد ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

اگر در تلاش برای کاهش وزن و حفظ سلامت خود هستید در ادامه برخی از بهترین نوشیدنی ها که می توانند در تحقق این هدف به شما کمک کنند، معرفی شده اند.

چای سبز

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

چای سبز اغلب با سلامت بدن انسان پیوند خورده است و دلایل خوبی در پس این ارتباط قرار دارند.

این نوشیدنی نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و دیگر مواد مغذی قدرتمند است، بلکه یکی از کارآمدترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن محسوب می شود.

مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که چای سبز به کاهش وزن و چربی بدن کمک می کند.  

چای سبز از محتوای قابل توجه کاتچین ها سود می برد. این آنتی اکسیدان ها ممکن است چربی سوزی را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را تقویت کنند.

ماتچا نوعی از چای سبز است که بیشترین میزان کاتچین ها را در خود دارد، از این رو گزینه ای خوب برای کمک به کاهش وزن است.

افزون بر این، چای سبز حاوی کافئین است که می تواند از طریق تقویت سطوح انرژی و بهبود عملکرد هنگام ورزش به کاهش وزن کمک کند.

همچنین، افرادی که چای سبز می نوشند به طور معمول از سطوح پایین‌تر فشار خون و خطر کمتر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و دیابت برخوردار هستند.

قهوه

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در جهان است که به تقویت سطوح انرژی و بهبود خلق و خو کمک می کند. قهوه حاوی کافئین است که این ماده به عنوان یک محرک در بدن عمل کرده و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

قهوه می تواند دریافت کالری را کاهش داده و سوخت و ساز را تقویت کند که این شرایط ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

همانگونه که اشاره شد، قهوه حاوی کافئین است و این ماده توانایی خود در افزایش سوخت و ساز و بهبود چربی سوزی را نشان داده است.

چای سیاه

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

همانند چای سبز، چای سیاه نیز حاوی ترکیباتی است که امکان دارد به کاهش وزن کمک کنند.

چای سیاه نوعی از چای است که اکسیداسیون (قرار گرفتن در معرض هوا) بیشتری را نسبت به انواع دیگر چای تجربه می کند که عطر و طعم قوی‌تر و رنگ تیره‌تر آن را به همراه دارد.

چای سیاه سرشار از پلی فنول ها، از جمله گروهی از ترکیبات پلی فنولی به نام فلاونوئیدهاست. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی قوی هستند که ممکن است به کاهش وزن بدن کمک کنند.

مطالعات نشان داده اند که پلی فنول های موجود در چای سیاه به واسطه کاهش مصرف کالری، تحریک چربی سوزی و تقویت رشد باکتری های خوب روده به کاهش وزن کمک می کند.

آب

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

افزایش مصرف آب یکی از ساده‌ترین روش ها برای بهبود سلامت کلی بدن انسان است.

افزایش آب مصرفی ممکن است به واسطه تقویت احساس سیری بین وعده های غذایی و افزایش کالری سوزی برای اندازه دور کمر شما نیز مفید باشد.

پژوهش ها نشان داده اند که نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی می تواند به افرادی که در تلاش برای کاهش کالری های مصرفی خود و کاهش وزن هستند، کمک کند.

همچنین، نوشیدن آب خنک مصرف انرژی در حالت استراحت که میزان کالری های سوزانده شده در حالت استراحت است را افزایش می دهد.

نوشیدنی های سرکه سیب

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

سرکه سیب حاوی اسید استیک است که این ترکیب ممکن است کاهش وزن را از طریق کاهش سطوح انسولین، بهبود سوخت و ساز، سرکوب اشتها و تقویت چربی سوزی تحریک کند.

مطالعات صورت گرفته روی حیوانات نشان داده اند که اسید استیک می تواند از افزایش وزن پیشگیری کند و تجمع چربی در شکم و کبد را کاهش دهد.

اگرچه پژوهش ها محدود هستند، اما برخی شواهد نشان می دهند که سرکه سیب به تقویت کاهش وزن در انسان نیز کمک می کند.

سرکه سیب روند تخلیه معده را کند می سازد که به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک کرده و ممکن است از پرخوری جلوگیری کند.

با این وجود، باید به این نکته اشاره داشت که مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند سرکه سیب می تواند موجب فرسایش دندان ها شود. از این رو، نباید در مصرف این قبیل نوشیدنی ها زیاده‌روی کرد و پس از مصرف نیز دهان را با آب شستشو داد.

چای زنجبیل

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

زنجبیل به شکل ادویه برای بهبود عطر و طعم غذا و به عنوان یک درمان گیاهی برای برخی شرایط مانند حالت تهوع، سرماخوردگی و آرتریت از محبوبیت بالایی در سطح جهان برخوردار است.

مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده اند که زنجبیل برای کاهش وزن نیز مفید است.

نتایج یک مطالعه با حضور سوژه های انسانی نشان داد که چای زنجبیل به کاهش اشتها و افزایش کالری سوزی در آنها کمک کرده است. همچنین، مشخص شد که این نوشیدنی اثر گرمایی غذا (مقدار کالری مورد نیاز برای گوارش و جذب غذا) را افزایش داده است.

نوشیدنی های سرشار از پروتئین

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

نوشیدنی هایی که از محتوای بالای پروتئین سود می برند می توانند گرسنگی را مهار کرده، اشتها را کاهش داده و سیری را تقویت کنند که عواملی مهم در زمان تلاش برای کاهش وزن محسوب می شوند.

پودرهای پروتئین مختلف در دسترس هستند که آماده سازی آنها بسیار راحت بوده و به عنوان یک میان وعده سالم یا وعده غذایی سبک قابل استفاده هستند.

پروتئین موجب افت سطوح هورمون های کاهنده گرسنگی مانند GLP-1 می شود، در شرایطی که سطوح گرلین، هورمون مسئول اشتها، را کاهش می دهد.

پودرهای پروتئین آب پنیر، نخود و شاهدانه تنها نمونه های اندکی از گزینه های مختلفی هستند که می توانید در شیک ها و اسموتی های کاهش وزن خود استفاده کنید.

آب سبزیجات

از بهترین نوشیدنی‌ها برای کمک به کاهش وزن

در شرایطی که مصرف آبمیوه با افزایش وزن پیوند خورده است، نوشیدن آب سبزیجات ممکن است اثری مخالف داشته باشد.

طی یک مطالعه افرادی که ۱۶ اونس آب سبزیجات کم سدیم مصرف کرده بودند، در شرایطی که یک رژیم غذایی کم کالری را دنبال می کردند، کاهش وزن بسیار بیشتری نسبت به افرادی که آب سبزیجات مصرف نکرده بودند را تجربه کردند.

افزون بر این، گروهی که آب سبزیجات مصرف می کردند، مصرف سبزیجات خود را افزایش داده و کربوهیدارت ها را کاهش داده بودند، که دو عامل مهم برای کاهش وزن محسوب می شوند.

هر زمان که ممکن است، مصرف سبزیجات کامل بهترین انتخاب برای سلامت محسوب می شود زیرا محتوای فیبر سبزیجات طی فرآیند آبگیری از دست می رود.

با این وجود، نوشیدن آب سبزیجات کم کالری می تواند میزان مصرف سبزیجات شما را افزایش داده و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

error: Content is protected !!