اسامی خبرنگاران گیلانی جامانده از لیست واکسیناسیون اعلام شود

قاسم مصفا صبح سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه زمان تزریق واکسن کرونا برای خبرنگاران گیلان از سوی خانه مطبوعات استان برای دور نخست اعلام شده است، مدیران رسانه ها می توانند هر چه سریع تر اسامی افراد جامانده را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و یا خانه مطبوعات ارسال کنند.

وی افزود: واکسیناسیون کرونا خبرنگاران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۳ و ۱۴ مردادماه از ساعت ۱۶ عصر الی ۲۰ غروب به صورت اختصاصی در تالار آبشار رشت (جاده پیربازار، بالاتر از تخته پل، اولین فرعی سمت راست) انجام می شود.

مصفا برای جلوگیری از ایجاد تجمع و تسریع در روند امور، توصیه نموده است که خبرنگاران شاغل در پایگاه های خبری و خبرگزاری ها در روز چهارشنبه (ساعت ۱۶ الی ۲۰عصر) و اصحاب رسانه شاغل در نشریات مکتوب در روز پنجشنبه (۱۶الی۲۰عصر) به محل واکسیناسیون در رشت مراجعه کنند.

گیلان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ تعداد رسانه کشور است؛بطوریکه با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود و هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است .

در برابر کرونا سهل انگار نباشیم

وضعیت همه گیری ویروس کرنا در استان گیلان همانند دیگر نقاط کشور مطلوب نبوده و موج پنجم این ویروس طی روزهای اخیر در حال شکستن رکورد های جدید در مرگ و میر و همچنین شمار بستری ها است. 

در حال حاضر بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر بیمار کوویدی بر تخت های بیمارستانی گیلان بستری هستند که حدود ۲۰ درصد از این تعداد به دلیل شرایط وخیم در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شند.

پیشتر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خبرنگار ایرنا گفته بود که طی چند هفته اخیر شاهد بی توجهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک و حضور در مکان های پرتجمع هستیم که متاسفانه این عوامل آمار مبتلایان به کرونا را طی یک ماه اخیر بیش از پنج برابر کرده است.

مسئولان بهداشتی استان از همه مردم خواستند که مجدانه، با قاطعیت و توجه بیشتر و به دور از سهل انگاری پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به ویژه ماسک زدن را جدی بگیرند تا در دام این بیماری نیفتند.

کارشناسان بهداشتی در گیلان نیز از مردم می خواهند که تنها برای امور بسیار مهم از منزل خارج شوند، برای خرید ترجیحا از منزل خارج نشوند و  اینترنتی خرید کنند زیرا هر گونه خروج از منزل احتمال تماس با ویروس دلتا که در سطح این استان گسترده شده زیاد خواهد بود.

کرونا تا کنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. سویه مرگبار کرونا موسوم به «دلتا» که به اذعان متخصصان ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌تر است.

پرچم قرمز کرونا نیز از یک ماه اخیر تاکنون در ۱۶ شهرستان گیلان شامل رشت، خمام، لنگرود، ماسال، فومن، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا برافراشته شده و این شهرستان ها به لحاظ رنگ بندی، قرمز “خیلی پرخطر” کرونایی هستند.

error: Content is protected !!