استاندار: بستری‌های کرونایی در استان تهران افزایش یافت

به گزارش ایرنا، «انوشیروان محسنی بندپی» عصر یکشنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه متاسفانه در چند روز اخیر در این استان شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و همچنین فوتی ها بوده ایم، اظهار داشت: در حال حاضر هفت هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های تهران بستری هستند و مدیریت این فضا همانند پیک های قبلی منوط به همکاری مردم است.

وی ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل های استان تهران نسبت به میانگین کشور بالاتر است اما با توجه به تراکم بالا و افزایش مسافران مترو و اتوبوس شاهد رشد ابتلا به کرونا به ویژه از نوع دلتا هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: در این جلسه مصوب کردیم که نظارت بر مشاغلی که منع فعالیت دارند، تشدید شود؛ به این ترتیب تالارها و رستوران ها به جز موارد بیرون بَر به همراه پاساژها و سینماها با همکاری اتحادیه ها تشدید نظارت می شوند تا شرایط مدیریت و کنترل بهتر فراهم شود.

وی افزود: ۱۵ تیم بازرسی مشترک میان اصناف و دادستانی بر روند اجرای پروتکل ها نظارت می کنند و از سوی دیگر هم پیشنهاداتی درباره جبران زیان های اصناف داریم که به ستاد ملی ارائه خواهیم کرد.

تزریق واکسن به گروه های بالای ۶۰ سال تهران طی ۲۰ روز آینده

وی همچنین از تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۶۰ سال در تهران ظرف ۲۰ روز آینده در صورت تامین واکسن خبر داد.

استاندار تهران تاکید کرد: در مورد تامین واکسن ۸۱ مرکز تجمیعی فعال است و فقط روز گذشته ۴۴ هزار واکسن تزریق شد؛ در نمایشگاه بین المللی نیز هماهنگی های لازم انجام شده تا غرفه هایی برای تزریق واکسن اختصاص دهد.

محسنی بندپی یادآور شد: در استان تهران در ابتدا ۶۸ تا ۷۰ ساله ها ثبت نام کردند اما از دیروز امکان ثبت نام برای افراد ۶۰ سال به بالا نیز فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تهران بالای ۶۰ سال سن دارند که براساس پیامک ارسالی، می توانند به مراکز برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

به گفته استاندار تهران، با توجه به آمارها برای همه گروه های سنی به اندازه کافی واکسن وجود دارد و امیدواریم در ۲۰ روز آینده به تمامی افراد بالای ۶۰ سال واکسن تزریق شود.

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز ۲۷ تیر اعلام کرد: ۱۹۵ نفر دیگر از هموطنان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باختند.

error: Content is protected !!