استاندار هرمزگان: مراسم شب های قدر در فضای باز برگزار می شود

فریدون همتی شنبه شب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت:به منظور تدوین دستورالعمل اجرایی برگزاری آیین شب های قدر، کمیته ای در استان تشکیل می شود که محل برگزاری و نحوه اجرای این مراسم ها را مشخص خواهد کرد و از طریق مراجع مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: برگزاری نماز جماعت و نمازهای مستحبی در مساجد با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، خلاف مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا است و  ائمه جمعه و جماعت اهل سنت و شیعه باید از برگزاری نماز جماعت و مستحبی برای حفظ سلامت و جان شهروندان پرهیز کنند چرا که عدم توجه به پروتکل ها موجب نگرانی سایر قشرها و شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم، میناب ، جزیره کیش و هرمز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، افزود: شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی، بوموسی و سیریک در وضعیت زرد هستند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس این رنگ بندی فعالیت گروه های شغلی ۲،۳و۴ در شهرهای قرمز، گروه های شغلی ۳و۴ در شهرستان های نارنجی و گروه شغلی ۴ در شهرستان‌های زرد ممنوع است.

همتی با تاکید بر رعایت دقیق و جدی ضوابط از سوی فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی ، بازرسان و ناظران ،گفت: تردد مبادی ورودی، کشتی ها و شناورها به دلیل نگرانی از ورود ویروس هندی به ویژه از طریق ملوانان و مرزهای زمینی شرقی استان باید کنترل، رصد و مراقبت شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: متاسفانه با وجود همه هشدارها، درجه مراقبت ها و رعایت پروتکل ها در برخی مراکز اقتصادی و خدماتی به شدت کاهش پیدا کرده که در صورت تداوم این وضعیت با افزایش بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان روبرو خواهیم شد.

همتی تأثیر حضور مسافران در تعطیلات نوروز و نقش آن ها در توسعه بیماری در هرمزگان را بر اساس برآوردها زیر پنج درصد عنوان کرد و گفت: طبق ریشه یابی ها، بسیاری از کانون های توسعه این بیماری، ترددهای درون استانی، دورهمی ها و حضور در اماکن پرتجمع است.

وی با تاکید بر اینکه سطح رعایت پروتکل ها باید حداقل به ۹۵ درصد برسد تا بتوانیم دامنه توسعه بیماری را قطع کنیم، گفت: هم اکنون نام نویسی از داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای نوترکیب انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در بندرعباس آغاز شده است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: سه هزار واکسن پاستور سهم هرمزگان است که داوطلبان می توانند برای ثبت نام به ادرس اینترنتی https://www.pasteurcovac.ir  مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۱۱۸ تماس بگیرند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به کمبود ذخایر خونی در هرمزگان گفت: طبق هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی و پلیس راهور، سازمان انتقال خون به صورت هفتگی مشخصات فرد اهدا کننده، پلاک خودرو، تاریخ و ساعت مراجعه فرد اهدا کننده را به پلیس راهور ارسال می کند که با توجه به مصوبه ستاد، کسانی  که بعد از افطار و در ساعاتی که محدودیت تردد برقرار است و قصد دارند برای اهدای خون به مراکز خون گیری مراجعه کنند، مشمول جریمه نشوند.

error: Content is protected !!