استاندار: هزینه تست پی. سی. آر بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا استان تهران افزود: با این اقدام علاوه بر اینکه بار مالی از دوش دانشگاه های علوم پزشکی برداشته شد افراد بدون نگرانی بابت هزینه های تحمیل شده می توانند این تست را انجام دهند، هر چند این اقدام باید از ابتدای شیوع ویروس کرونا انجام می شد.

وی ادامه داد: با شناسایی به هنگام بیماران علاوه بر تسریع در درمان میزان سرایت پذیری و مرگ و میر کاهش می یابد.

محسنی بندپی ضمن قدردانی از  ۵۵۰  روز تلاش بی وقفه کادر درمان و تبریک روز پزشک گفت: براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت بحث سلامت مختص به دانشگاه های علوم پزشکی و دستگاه خاصی نیست بلکه یک موضوع حاکمیتی است که باید از تمامی ظرفیت ها برای حفظ و ارتقای سلامتی آحاد جامعه استفاده شود.

کاهش بیماران سرپایی در استان 

استاندار تهران اذعان داشت: با تلاش تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی بخصوص نیروی انتظامی در کنترل عبور و مرور خودروها و جلوگیری از سفرهای برون شهری، اکنون تعداد بیماران سرپایی در استان تهران کاهش یافته است.

محسنی بندپی همچنین از همکاری موثر اصناف و شهروندان نیز قدردانی کرد و گفت: نباید اصنافی که با ما همکاری کرده اند پاسوز درصد کمی از اصناف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند، شوند و از فعالیت آنان نیز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه فعالیت اصناف باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برای پاساژها و بازارهای سربسته نیز باید پروتکل های جداگانه ای در نظر گرفته شود تا آنها نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار تهران گفت: فرمانداران نیز باید همانند قبل ستادهای مقابله با ویروس کرونا را با حضور مسئولان ذی ربط تشکیل دهند و با شناسایی سوله های نزدیک به بیمارستان ها آنها را برای بیماران مبتلا به کرونا تجهیز کنند تا نگرانی ما کمتر شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه مسئولان به بار مالی توجه نکنند چراکه سلامتی مردم برای ما حائز اهمیت است، افزود: تاکنون دو سوله ۴۰ تختخوابی در شهرهای بهارستان و اسلامشهر در نزدیکی بیمارستان ها تجهیز و افتتاح شده است.

دانشگاه های علوم پزشکی برای جلوگیری از ازدحام زمان تعیین کنند

استاندار تهران با بیان اینکه شاهد افزایش منحنی واکسیناسیون در استان هستیم، گفت: برای تزریق نوبت اول واکسیناسیون گروه های هدف روز و ساعت مراجعه به مراکز تجمیعی مشخص شده اما برای گروه هایی که نوبت دز دوم واکسن آنها فرا رسیده فقط روز بدون در نظر گرفتن زمان مشخص در نظر گرفته شده که این امر باعث شلوغی و ازدحام در این مراکز و نارضایتی مردم شده است.

محسنی بندپی از مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی تهران خواست برای  دز دوم تزریق افراد نیز زمان مشخص کنند تا این مشکل رفع شود.

error: Content is protected !!